علت خاموش نشدن یخچال

علت خاموش نشدن یخچال یا همان علت اتومات نکردن یخچال را در اغلب مواقع باید در اختلالات موجود در قطعات داخلی دستگاه جستجو کرد. در برخی از مواقع نیز به دلیل جا به جایی ممکن است اتومات کردن یخچال با مشکل مواجه شود. به همین دلیل بهتر است از دلایل یکسره شدن یخچال فریزر جدید و قدیمی برندهای مختلف اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید از بروز آن جلوگیری کنید. در این بخش از مطالب آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر علت خاموش نکردن یخچال فریزر امرسان، پارس، هیمالیا، الکترواستیل و سایر برندها بعد از خرید، بعد از جا به جایی و غیره را بررسی می کنیم.

علت یکسره شدن یخچال

ساده ترین علت خاموش نشدن یخچال چیست؟

علت اتومات نکردن یخچال همیشه نشان دهنده خرابی در قطعات آن نیست و در بسیاری از مواقع با رعایت چند نکته ساده می توان این مساله را حل کرد. به عنوان مثال، دمای اتاق و میزان گرم بودن محیط اطراف می تواند علت یکسره شدن یخچال باشد. بهترین کار در این شرایط، سرد کردن محیط اطراف و همچنین دور کردن یخچال از تابش مستقیم آفتاب است.
از دیگر مواردی که می توانند به عنوان علت خاموش نشدن یخچال در نظر گرفته شوند، قرار دادن غذاهای گرم در یخچال و یا باز و بسته کردن زیاد درب آن می باشد. سعی کنید از گذاشتن غذاهای گرم در یخچال خودداری کنید چون این کار به مرور از عمر دستگاه می کاهد. از آنجا که کودکان علاقه زیادی به باز و بسته کردن درب یخچال دارند، در نتیجه بهتر است از قفل کودک در طول روز استفاده کنید. باز و بسته شدن های مداوم باعث گرم شدن هوای داخل یخچال شده و از اتومات شدن یخچال جلوگیری میکند.

دقت داشته باشید که در حالت استاندارد، بعد از 45 دقیقه روشن بودن موتور یخچال، حدود 15 دقیقه باید استراحت کند. بروز اشکالات متعدد باعث روشن ماندن مداوم موتور و یکسره شده یخچال می شود. در نتیجه به موتور فشار زیادی وارد شده و طول عمر دستگاه کاهش پیدا می کند.

علت خاموش نشدن یخچال بعد از خرید

یکی از سوالاتی که اغلب افراد بعد از خرید یخچال فریزر از تیم های پشتیبانی می پرسند، علت یکسره شدن یخچال است. لازم به ذکر است که این مساله کاملا طبیعی بوده و تا متعادل شدن و تنظیم شدن دما، یخچال خاموش نمیشود. البته این مدت زمان نباید بیشتر از 24 ساعت طول بکشد و بعد از این مدت حتما با افراد متخصص در تعمیر یخچال فریزر و نمایندگی های مجاز برند مربوطه تماس بگیرید.

علت اتومات نشدن یخچال

علت خاموش نشدن یخچال بعد از جا به جایی

بعد از جا به جایی یخچال فریزر بهتر است چند ساعت دستگاه را از برق بکشید تا گاز در لوله ها قرار بگیرد. در این بازه دمای داخل یخچال و کابین افزایش پیدا می کند. در نتیجه بعد از روشن شدن یخچال متوجه خواهید شد که دستگاه مدت طولانی خاموش نمی شود و یکسره شده است. خاموش نشدن یخچال فریزر بعد از جا به جایی طبیعی است و بعد از ایجاد تعادل دمایی در داخل دستگاه اتومات انجام می شود.

علت اتومات شدن یخچال و مشکلات فنی دستگاه

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، دلایل ساده ای بودند که براحتی قابل حل هستند. در برخی از مواقع خرابی قطعات علت یکسره شدن یخچال است و در نتیجه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. از مهم ترین این دلایل و خرابی های فنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نشت گاز یخچال؛ علت یکسره شدن یخچال

نشت گاز از جمله مواردی می باشد که می تواند دلیل اتومات نشدن یخچال باشد. برای بررسی این مشکل لازم است ابتدا به نوع یخچال دقت کنید. به عنوان مثال اگر از مدل های قدیمی یخچال استفاده می کنید و بخشی از فریزر آن دارای برفک و یا یخ باشد، نشان دهنده نشتی گاز است. در یخچال های جدید و برفکی اگر روی صفحه انتهایی آن برفک و یا یخ مشاهده کردید، نشتی گاز می تواند علت خاموش نشدن یخچال و یکسره شدن آن باشد. برطرف شدن این مشکل نیاز به تخصص و تست بخش های مختلف دستگاه توسط افراد ماهر و با تجربه دارد.

گرد و غبار روی لوله های کندانسور

بعد از گذشت چند سال از عمر یخچال به مرور گرد و غبار زیادی بر روی لوله های کندانسور در پشت یخچال جمع می شود. وجود این کثیفی ها می تواند علت خاموش یکسره شدن یخچال باشد و برای برطرف شدن این مشکل باید کویل یا لوله های کندانسور به صورت مرتب تمیز شوند. با جمع شدن کثیفی روی لوله های کندانسور، گرمای گاز مبرد به بیرون انتقال داده نمیشود. به همین دلیل دمای داخل دستگاه افزایش یافته و موتور مدت طولانی تری باید روشن باشد. برای حل این مشکل بهتر است به صورت دوره ای لوله های کندانسور پشت یخچال را تمیز کنید.

علت یکسره کار کردن یخچال

خرابی هیتر دیفراست؛ علت خاموش نشدن یخچال

هیتر دیفراست وظیفه آب کردن برفک های روی لوله اواپراتور یخچال را برعهده دارد. وجود برفک بر روی این لوله ها علت اتومات نشدن یخچال است و باید عملکرد آن به طور کامل بررسی شود. بعد از تست هیتر دیفراست باید قطعه تعمیر و یا تعویض شود.

نقص در تایمر دیفراست یخچال

گاهی اوقات هیتر دیفراست بخاطر خرابی در تایمر نمی تواند به درستی کار کند. در این شرایط یخچال با وجود سالم بودن هیتر برای مدت طولانی و یکسره کار می کند و ممکن است خطرناک باشد. تایمر دیفراست را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با قطعه جدید تعویض نمایید.

خرابی ترموستات؛ مهم ترین علت یکسره شدن یخچال

ترموستات یخچال فریزر وظایف مختلفی را برعهده دارد که از مهم ترین آنها بررسی دمای داخلی یخچال و مقایسه آن با دمای تنظیم شده برای دستگاه است. گرم یا سرد بودن بیش از حد دمای داخل یخچال در بسیاری از مواقع نشانه خرابی در این قطعه است. علاوه براین، ترموستات نقش فرمان دهنده به هیتر دیفراست را برعهده دارد. خرابی در این قطعه در نهایت باعث میشود تا هیتر متوجه وجود برفک روی لوله اواپراتور نشود و در نتیجه اتومات انجام نمی شود.

ضعیف شدن موتور؛ علت اتومات نشدن یخچال

موتور یخچال همیشه صدای کمی دارد و اگر به مرور متوجه بالا رفتن این صدا و خاموش نشدن دستگاه برای مدت طولانی شدید، لازم است با تعمیرکاران حرفه ای یخچال فریزر تماس بگیرید. ضعیف شدن موتور می تواند علت یکسره شدن یخچال باشد و تعمیر آن کاملا تخصصی است.

رفع علت اتومات نشدن یخچال

خراب بودن درب جایخی یخچال های قدیمی

یخچال های قدیمی از دو بخش جا یخی یا جا گوشتی و قسمت یخچال تشکیل شده اند. خرابی درب جا یخی باعث میشود تا سرمای این بخش به بخش های پایین یخچال منتقل شوند. علاوه بر یخ زدن مواد غذایی پایین یخچال، دستگاه باید به مدت طولانی کار کند تا از گرم شدن بخش جا یخی جلوگیری کند. سالم بودن در را به طور کامل بررسی کنید و در صورت نیاز درب جدید بخرید. در نتیجه می توان گفت اصلی ترین علت خاموش نشدن یخچال فریزر قدیمی، خرابی محفظه بالای آن است. با نصب درب در این بخش می توان تا حد زیادی به طول عمر موتور کمک کرد.

معیوب بودن برد اصلی یخچال

در نسل های جدید یخچال فریزر اگر به دنبال علت اتومات نشدن یخچال هستید، باید ابتدا سنسور را بررسی کنید. علاوه بر این، خرابی و نقص در برد اصلی دستگاه نیز می تواند باعث بروز این مشکل گردد. تعمیر برد اصلی یخچال را باید به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید.

خراب بودن لاستیک درب یخچال

ایجاد ترک و پارگی در لاستیک دور درب یخچال باعث میشود تا هوای سرد به بیرون از آن نفوذ کند. در نتیجه موتور یخچال برای سرد کردن دمای داخل دستگاه باید به طور مداوم و یا به مدت طولانی کار کند. تعویض لاستیک دور درب یخچال می تواند این مشکل را برطرف نماید.

علت خاموش نشدن یخچال امرسان

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، علت خاموش نشدن یخچال امرسان مدل های قدیمی و جدید، عبارتند از:

  • خرابی لاستیک دور درب
  • باز و بسته شدن زیاد درب
  • قرار دادن غذاهای بیش از اندازه گرم در یخچال
  • فاصله کم یخچال فریزر از اجاق گاز و فر
  • خرابی ترموستات
  • اشکال در سیستم دیفراست
  • خرابی برد الکتریکی

در صورت خرابی در قطعات داخلی می توانید با کالا تعمیر به عنوان نمایندگی تعمیر یخچال فریزر امرسان تماس بگیرید.

علت خاموش نشدن یخچال هیمالیا

اتومات نکردن و یکسره شدن یخچال پارس در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده نادرست از دستگاه است. سعی کنید غذاهای گرم را داخل یخچال قرار ندهید و فضای اطراف یخچال را سرد نگه دارید. علاوه براین، بررسی کنید که آیا دمای یخچال را بیش از اندازه پایین تنظیم نکرده اید؟ از دیگر دلایل می توان به خرابی برد الکتریکی، اشکال در سیستم برفک زدایی، خرابی ترموستات، کثیفی لوله های کندانسور و خرابی فن های داخلی دستگاه اشاره کرد. برای بررسی بیشتر می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر هیمالیا تماس بگیرید.

علت یکسره کار کردن یخچال و فریزر پارس

اگر یخچال فریزر پارس مدام روشن است و خاموش نمی شود، موارد زیر را بررسی کنید:

  • دمای اطراف یخچال نباید بیش از اندازه گرم باشد
  • گرد و غبار روی موتور را تمیز کنید
  • کثیفی روی لوله های کندانسور پشت یخچال را تمیز کنید.
  • بیش از اندازه داخل یخچال و فریزر مواد غذایی قرار ندهید
  • از قرار دادن غذاهای گرم داخل یخچال جلوگیری کنید
  • برد الکتریکی توسط تعمیرکار عیب یابی و تعمیر شود
  • ترموستات بررسی و در صورت نیاز تعویض شود
  • تایمر یخچال بررسی شود

رفع مشکل خاموش نشدن و اتومات نکردن یخچال

در این مطلب علت خاموش نشدن یخچال فریزر و راه های برطرف شدن آن مرور شد، اما مساله مهم جدی گرفتن این مساله است. با روبرو شدن با اتومات نشدن یخچال سعی کنید در اولین فرصت با نمایندگی های مجاز برند دستگاه تماس بگیرید تا علت اصلی شناسایی و بر طرف گردد. تیم کالا تعمیر به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیر لوازم خانگی این خدمات را در تمام مناطق تهران با تضمین کیفیت ارائه می دهد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *