کالا تعمیر لوگو
چرا یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد

چرا یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد؟ (10 علت+ راه حل)

یخساز یخچال ساید یخ نمی سازد و نگران هستید؟ نگرانی شما تا حد زیادی طبیعی است، اما لازم است بدانید که در بسیاری از مواقع با یک بررسی ساده می توانید این مشکل را حل کنید. در موارد بسیار معدودی یخ نساختن یخچال ساید به دلیل مشکلات فنی مهم است. در این بخش از آموزش تعمیر ساید بای ساید کالاتعمیر ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که علت یخ نساختن یخساز یخچال ساید ال جی، سامسونگ، هیمالیا، اسنوا، دیپوینت و سایر برندها چیست و سپس بررسی می کنیم که چرا یخچال ساید یخ نمی دهد؟

چرا یخچال ساید یخ نمی سازد؟

در ابتدای متن بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در برخی از مواقع یخساز نمی تواند یخ تولید کند. در برخی مواقع یخساز یخچال ساید یخ می سازد، اما یخ نمیدهد و اصطلاحا یخ در یخساز گیر می کند. هر یک از این موارد دلایل متفاوتی دارند.
اگر یخچال ساید یخ نمی سازد، دلایل زیر می توانند در این زمینه نقش داشته باشند:

1- پایین بودن فشار آب ساختمان

اگر یخساز ساید یخ نمی سازد، قبل از بررسی سایر قطعات ابتدا چک کنید که آیا فشار آب به اندازه کافی است یا خیر؟ علاوه بر این، در آپارتمان ها در روزهای گرم تابستان با مشکل قطعی آب ممکن است مواجه شویم. با قطع شدن آب ساختمان، آب وارد یخساز نشده و یخ تولید نمی شود.
بعد از وصل مجدد آب و تنظیم فشار آن، بررسی کنید که آیا هنوز یخساز یخ نمی سازد؟ در این شرایط سایر موارد زیر باید بررسی شوند.

2- مسدود شدن فیلتر آب ورودی

برای جلوگیری از ورود املاح آب به داخل یخچال، فیلتر در قسمت ورودی آب قرار می گیرد. با گذشت زمان املاح زیادی روی منافذ فیلتر رسوب کرده و مسیر عبور آب مسدود می شود. به همین دلیل، اگر با مشکل یخ نساختن یخچال ساید مواجه هستید، فیلتر را بررسی کنید.

3- مسدود شدن شلنگ آب ورودی به یخچال

یکی از ساده ترین دلایل یخ نساختن یخساز یخچال ساید، مسدود شدن شلنگ آب ورودی به دستگاه است. در بسیاری از مواقع شلنگ آب در پشت یخچال شکسته شده و به همین دلیل مسیر عبور آب در آن مسدود می شود. کافیست یخچال را کمی به جلو بکشید و شلنگ را کاملا در حالت صاف قرار دهید.

4- خرابی شیر برقی

از اصلی ترین قطعات برای تامین آب در یخساز، شیر برقی است. این قطعه جریان آب را با توجه به شرایط قطع و وصل می کند. اگر یخچال ساید یخ نمی سازد، این احتمال وجود دارد که شیر برقی زودتر از زمان تامین آب قطع شده است. بررسی شیر برقی نیاز به تخصص داشته و بهتر است توسط مراکز تعمیر یخچال ساید بای ساید بررسی شود.

5- اشکال در برد الکتریکی

کیت الکتریکی یا برد در یخساز اهمیت بسیار زیادی دارد و فرمان کار را به موتور برای تولید یخ ارسال می کند. با خراب شدن این قطعه یخساز یخ نمی سازد و باید به صورت تخصصی دستگاه توسط تعمیرکار بررسی شود.

علت یخ نساختن یخچال ساید

6- گرمای زیاد محیط اطراف یخچال

برای اینکه یخساز یخچال ساید یخ بسازد، سرمای کافی باید وجود داشته باشد. اگر یخچال ساید را در فاصله کمی از اجاق گاز و سیستم های گرمایشی نصب کرده اید یا آفتاب مستقیم به بدنه آن تابیده می شود، یخساز برای سایت یخ با مشکل مواجه می شود. علاوه براین، در روزهای گرم تابستان به دلیل گرم بودن محیط اطراف یخچال فشار زیادی به دستگاه وارد شده و در برخی از مواقع ممکن است یخ تولید نشود.
محیط اطراف یخچال ساید را خنک کنید و مکان مناسبی را برای نصب دستگاه انتخاب کنید. توجه نکردن به این مساله مهم می تواند منجر به اتومات نکردن موتور یخچال و در نهایت سوختن موتور شود.

7- غیرفعال بودن یخساز

اگر یخچال ساید یخ نمی سازد، بررسی کنید که آیا یخساز فعال است؟! این احتمال وجود دارد که قبلا یخساز را غیرفعال کرده اید و به همین دلیل یخ نمی سازد. دکمه فعال و غیرفعال یخساز را براساس مدل و برند دستگاه پیدا کنید و آن را در حالت on قرار دهید.

غیرفعال بودن یخساز یخچال ساید

8- خرابی سنسور قالب یخساز

ترموستات در یخساز دما را اندازه گیری می کند و بعد از اینکه به اندازه کافی سرد شد، یخساز را متوقف می کند. چون در این دما آب داخل منبع به یخ تبدیل می شود. بعد از تخلیه یخ ها و آبگیری دستگاه، مجدد تولید یخ انجام می شود. اگر ترموستات خراب شود، اندازه گیری دما با اختلال مواجه شده و به همین دلیل نمی تواند یخ بسازد.

9- یخ زدن لوله های آب یخساز

یخچال ساید دیفراست است، اما به دلایل مختلف ممکن است برفک بزند. با برفک زدن یخچال به مرور لوله های آب یخساز ممکن است یخ بزند. علاوه براین، اگر دمای یخچال تنظیم نباشد و بیش از اندازه آن را سرد کرده باشید، احتمال یخ زدن لوله ها وجود دارد.
بعد از شناسایی دلایل برفک زدن یخچال و رفع آنها، مجدد بررسی کنید که آیا یخساز کار می کند یا خیر؟

10- تنظیم نبودن دمای فریزر

عامل مهم بعدی که به شدت در روند کار یخساز نقش دارد، دمای دستگاه است. اگر دمای یخچال ساید را برای بخش فریزر اشتباه تنظیم کرده باشید و گرم باشد، یخ در یخساز تولید نخواهد شد. بهتر است دما حدود -18 درجه سانتی گراد تنظیم شود.

چرا یخچال ساید یخ نمی دهد؟

در برخی از مواقع ممکن است یخساز یخ بسازد، اما قالب های یخ از آن بیرون نمی آیند و گیر کرده باشند. چند دلیل برای گیر کردن یخ در یخساز یخچال ساید وجود دارد که اصلی ترین آنها عبارتند از:

  • زیاد بودن اندازه و ارتفاع یخ: در قسمت جلوی یخساز دکمه های مثبت و منفی برای تنظیم اندازه و ارتفاع تکه های یخ وجود دارد. اگر بیش از اندازه ارتفاع را زیاد کنید، یخ ها از یخساز بیرون نمی آیند.
  • در صورت تخلیه نکردن یخساز برای مدت طولانی، تکه های یخ به هم متصل می شوند. به همین دلیل تکه های یخ بسیار بزرگ و دفرمه شده و به همین دلیل از یخساز بیرون نمی آیند.
  • به دلیل اشکال در بوبین شیر برقی ممکن است آب زیادی وارد یخساز شده و به طور مداوم یخ تولید شود. در نتیجه تکه های یخ به هم چسبیده و می توانند از یخساز بیرون بیایند.
  • نوسان دمای شدید فریزر باعث سرد و گرم شدن تکه های یخ شده و بعد از ذوب شدن به هم چسبیده و بدفرم می شوند. تکه ها یخ بدفرم و بزرگ نمی توانند از یخساز بیرون بیایند.

چرا یخچال ساید یخ نمی دهد

چرا یخچال ال جی یخ نمی سازد؟

علت اینکه یخچال ساید ال جی یخ نمی سازد، مانند سایر برندها عبارتند از:

  • فشار آب ساختمان پایین بوده یا آب قطع است
  • فیلتر ورودی رسوب گرفته و مسدود است
  • شلنگ آب ورودی مسدود است
  • شیر برقی خراب است
  • ترموستات خراب است
  • یخساز غیرفعال است
  • برد الکتریکی مشکل دارد
  • لوله های آب داخل یخچال یخ زده

برای حل این مشکلات اگر تخصص کافی ندارید می توانید با نمایندگی تعمیر ساید بای ساید ال جی تماس بگیرید.

علت یخ درست نکردن یخچال ساید سامسونگ

اگز یخچال ساید سامسونگ یخ نمی سازد، ابتدا فشار آب و فیلتر و شلنگ آب ورودی را باید بررسی کنید. سپس بررسی کنید که آیا یخساز فعال است یا خیر؟ علاوه براین، در برخی از مواقع خرابی سنسور یخساز، اشکال در برد، یخ زدن لوله های آب و تنظیم نبودن دمای فریزر می توانند در بروز این مشکل نقش داشته باشند.
علت یخ ندادن ساید سامسونگ نیز همان طور که در متن اشاره شد، می تواند به دلیل بزرگ بودن اندازه تکه های یخ و چسبیدن یخ ها به هم باشد. برای بررسی دقیق دستگاه و رفع این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ساید بای ساید سامسونگ تماس بگیرید.

علت یخ نساختن یخچال ساید اسنوا

به دلایل زیر ممکن است یخچال ساید اسنوا یخ نسازد:

  • فشار آب ساختمان پایین بوده یا آب قطع است
  • فیلتر ورودی رسوب گرفته و مسدود است
  • تنظیم نبودن دمای فریزر
  • شلنگ آب ورودی مسدود است
  • شیر برقی خراب است
  • ترموستات خراب است
  • یخساز غیرفعال است
  • برد الکتریکی مشکل دارد
  • لوله های آب داخل یخچال یخ زده

برای حل این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ساید بای ساید اسنوا تماس بگیرید.

رفع مشکل یخ نساختن یخساز در محل

اگر یخچال ساید هیمالیا، دیپوینت، ال جی، سامسونگ و سایر برندها یخ نمی سازد، کافیست با تعمیرکاران ما در کالا تعمیر تماس بگیرید. در کوتاه ترین زمان تعمیرکاران ما به محل مراجعه کرده و تعمیرات را با قطعات اصلی و کیفیت تضمین شده انجام می دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه