کالا تعمیر لوگو
علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

13 علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار تمام برندها+ راه حل

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار در برخی از مواقع به دلیل مشکلات فنی رخ می دهد و گاهی به دلیل کاهش فشار آب و موارد جزئی که براحتی قابل حل هستند. اما مهم این است که در زمان کوتاه بتوانید دلیل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنید. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی کالا تعمیر به معرفی علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی، بوش، سامسونگ، اسنوا و سایر برندها در حین کار و ناگهانی پرداخته و برای آنها راه حل ارائه دهیم.

دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

در حالت استاندارد ماشین ظرفشویی بعد از اتمام برنامه شستشوی انتخابی خاموش می شود و قبل از آن تنها با فشردن دکمه power می توان کار دستگاه را متوقف کرد. به دلایل مختلف ممکن است عملکرد دستگاه با اختلال مواجه شده و قبل از اتمام برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی و در حین کار دستگاه خاموش شود. مهم ترین دلایل برای بروز این قبیل خاموش شدن های ناگهانی ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قطع آب ساختمان

سیستم داخلی ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که در صورت عدم تامین آب کافی، برنامه شستشو اجرا نشده و متوقف می شود. به همین دلیل قبل از بررسی سایر موارد، ابتدا مطمئن شوید که آیا آب قطع است یا خیر؟ پایین بودن فشار آب ساختمان نیز می تواند باعث بروز این مشکلات شود. به همین دلیل بهتر است ماشین ظرفشویی را در ساعات اوج مصرف روشن نکنید.

2- مسدود شدن فیلتر آب ورودی

برای کاهش درجه سختی آب و جلوگیری از ورود آب دارای املاح بالا، در قسمت ورودی آب ماشین های ظرفشویی از فیلتر استفاده می شود. به مرور زمان روی فیلتر مقدار زیادی املاح رسوب کرده و به همین دلیل منافذ آن مسدود می شود. با مسدود شدن فیلتر، آب به سختی و با فشار بسیار پایین وارد ماشین ظرفشویی می شود. در نتیجه می توان گفت، خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می تواند به دلیل مسدود شدن فیلتر باشد. با تمیز کردن فیلتر این مشکل حل خواهد شد.

3- قطع برق ساختمان

قطع شدن برق ساختمان را می توان اصلی ترین علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار در نظر گرفت. به محض خاموش شدن دستگاه بررسی کنید که آیا برق ساختمان وصل است یا خیر؟ اگر جریان برق وصل است، سایر موارد باید بررسی شوند.

4- اشکال در محافظ برق

برای جلوگیری از نوسان شدید ولتاژ ورودی به ماشین ظرفشویی بهتر است دستگاه به محافظ برق متصل شود. اما محافظ برق مانند سایر وسایل الکتریکی به دلایل مختلف ممکن است خراب شود! برای تست سالم بودن محافظ برق، ماشین لباسشویی را مستقیم به پریز متصل کنید. اگر دستگاه روشن شد، یعنی محافظ برق خراب است و باید تعمیر یا تعویض شود.

خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار

5- خرابی برد الکتریکی

در بسیاری از انواع لوازم خانگی قطعه ای به نام برد الکتریکی وجود دارد که با مدارات پیچیده نقش مغز انسان را در دستگاه بازی می کند. برد الکتریکی به سایر قطعات فرمان های مختلف را ارسال می کند. اگر این قطعه مهم و حیاتی با اشکال مواجه شود، به اشتباه ممکن است فرمان خاموش شدن را به موتور بفرستد.
دقت داشته باشید که بررسی برد الکتریکی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. لذا بهتر است در این شرایط با مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

6- خرابی فن ماشین ظرفشویی

داغ شدن قطعات داخلی از قبیل موتور می تواند آسیب های جدی به آنها و سیم پیچی داخلی دستگاه وارد کند. به همین دلیل در ماشین های ظرفشویی فن نصب شده است. با خراب شدن فن، هوا در داخل دستگاه جریان نخواهد داشت و موتور و سایر قطعات به شدت داغ می کنند. برای جلوگیری از آسیب به دستگاه، برد به موتور فرمان خاموش شدن را ارسال می کند.
در این شرایط موتور و سیم پیچی آن باید توسط تعمیرکار ماهر بررسی و عیب یابی شود.

7- اشکال در المنت حرارتی

از دیگر دلایل خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می توان به اشکال در المنت حرارتی اشاره کرد. المنت وظیفه گرم کردن آب داخل دستگاه را برعهده دارد و اگر این قطعه با اشکال مواجه شود، احتمال متوقف شدن ماشین ظرفشویی وجود خواهد داشت.

8- خرابی فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

با توجه به آسیب های جدی که بالا رفتن دمای داخل ماشین ظرفشویی به سیم پیچی و قطعات مختلف وارد می کند، از فیوز حرارتی برای آن استفاده می شود. این فیوزها دما را اندازه گیری کرده و به محض افزایش بیش از اندازه آن، به برد اطلاع داده تا جریان ورودی به دستگاه قطع شود. اگر فیوز حرارتی خراب شود، ممکن است به اشتباه بالا رفتن دما را تشخیص داده و ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش شود.

9- خرابی موتور ماشین ظرفشویی

موتور قلب ماشین ظرفشویی است و نیروی لازم برای پمپاژ آب و شستشوی ظروف را تامین می کند. یکی از اصلی ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی، خراب شدن این قطعه است. بررسی موتور نیاز به تخصص بالایی دارد و برای جلوگیری از سوختن آن بهتر است بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید.

10- اشکال در قفل درب

تمام برنامه های ماشین ظرفشویی در شرایطی شروع به کار می کنند که درب دستگاه به طور کامل بسته باشد. به محض اینکه درب باز تشخیص داده شود، برنامه متوقف خواهد شد. به همین دلیل می توان گفت، یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی اشکال در قفل درب است. اگر قفل ناگهان و در زمان شستشوی ظروف باز شود، دستگاه خاموش می شود.

11- خرابی میکروسوئیچ درب ماشین ظرفشویی

بر روی درب ماشین ظرفشویی برای شناسایی مداوم وضعیت آن میکروسوئیچ های بسیار کوچک نصب است. این قطعات به برد اطلاع می دهند که درب باز است یا بسته! اگر باز بودن درب به اشتباه توسط این قطعت تشخیص داده شود، ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش خواهد شد. میکروسوئیچ های معیوب قابل تعمیر نبوده و باید تعویض شوند.

12- اشکال در دکمه های روی پنل ماشین ظرفشویی

عامل مهم بعدی در خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی اشکال در دکمه های روی پنل دستگاه است. این احتمال وجود دارد که دکمه های روی پنل گیر کرده باشند یا ارتباط آنها با برد قطع شده باشد. روی پنل را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که دکمه ها سالم هستند. علاوه براین، تعمیرکار باید اتصال دکمه ها را بررسی کند.

خاموش شدن ماشین ظرفشویی به دلیل اشکال در دکمه ها

13- اشکال در سیستم تخلیه

اگر آب داخل ماشین ظرفشویی در زمان مناسب تخلیه نشود، برای جلوگیری از سرریز شدن آب از دستگاه برد فرمان خاموش شدن را به موتور ارسال می کند. مسدود شدن فیلتر و شلنگ تخلیه، اشکال در پمپ تخلیه از جمله مواردی هستند که در بروز این شرایط نقش دارند.

دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار

اگر ماشین ظرفشویی ال جی در حین کار خاموش می شود، موارد زیر را بررسی کنید:

  • نوسانات یا قطع برق
  • گرم شدن بیش از حد موتور
  • مشکل در ترموستات
  • انسداد یا خرابی پمپ تخلیه
  • نقص در برد الکترونیکی
  • خرابی درب یا قفل درب
  • مشکل در سنسورهای دما یا سطح آب
  • مشکلات در سیم‌کشی داخلی یا اتصالات برق
  • انسداد یا خرابی فیلترهای آب
  • تنظیمات نادرست یا انتخاب برنامه نامناسب

برای رفع این موارد می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی بوش در حین کار

خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی بوش در حین کار مانند سایر برندها به دلایل زیر می تواند رخ دهد:

  • نوسانات یا قطع برق
  • قطع آب ساختمان یا پایین بودن فشار آب
  • خرابی و اشکال در برد الکترونیکی
  • خرابی درب یا قفل درب
  • مشکل در سنسورهای دما یا سطح آب
  • گرم شدن بیش از حد موتور
  • مشکل در ترموستات
  • انسداد یا خرابی پمپ تخلیه
  • مشکلات در سیم‌کشی داخلی یا اتصالات برق
  • انسداد یا خرابی فیلترهای آب
  • انتخاب برنامه شستشوی اشتباه

اگر در رفع این موار تخصص کافی ندارید می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

رفع علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

با توجه به اینکه اغلب دلایل خاموش شدن نگاهی ماشین ظرفشویی به مشکلات فنی دستگاه ارتباط دارد، لذا بهترین کار تماس با تعمیرکار است. کالا تعمیر یکی از تیم های تعمیر لوازم خانگی در تهران است که خدمات خود را در محل و منزل با قطعات اصلی ارائه داده و تمام مناطق شهر را پوشش می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید از راه های ارتباطی پایین صفحه استفاده کنید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه