کالا تعمیر لوگو
علت بوق زدن یخچال فریزر

12 علت بوق زدن یخچال فریزر تمام برندها + راه حل

بوق زدن یخچال فریزر در شرایطی که درب برای مدت طولانی باز باشد کاملا طبیعی است، اما زمانیکه درب بسته باشه و بوق های مکرر بدون دلیل ایجاد می شود باید به فکر بررسی دقیق دستگاه باشید. چون در برخی از مواقع خرابی قطعات داخلی دلیل بوق زدن یخچال است. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر به معرفی دلایل بوق زدن یخچال فریزر دیپوینت، هیمالیا، یخساران، سامسونگ، اسنوا، ال جی و غیره و نحوه قطع کردن صدای بوق یخچال می پردازیم.

1- باز بودن درب یخچال؛ اصلی ترین علت بوق زدن یخچال

برای جلوگیری از باز ماندن طولانی مدت درب یخچال فریزر سیستم داخلی دستگاه به گونه ای برنامه ریزی شده است که بعد از چند ثانیه شروع به بوق زدن می کند. با بستن درب یخچال در این شرایط می توانید براحتی صدای بوق را قطع کنید. در نتیجه، اگر صدای بوق از یخچال می شنوید، ابتدا بررسی کنید که آیا درب آن بسته است یا خیر؟

2- اشکال در یخساز

از دیگر دلایل بوق زدن یخچال می توان به گیر کردن یخ در یخساز اشاره کرد. بوق های مکرر و قطع و وصل شونده در یخچال فریزرهای دارای یخساز می تواند نشان دهنده گیر کردن تکه های یخ در دستگاه باشد. با بیرون آوردن تکه های یخ مجدد بررسی کنید که آیا صدا قطع می شود یا خیر؟ رفع این دلایل براحتی انجام می شود و نیازبه تعمیر یخچال فریزر به صورت تخصصی نیست.

3- صدای بوق یخچال به دلیل مسدود بودن فیلتر آب

اگر یخچال فریزر دارای سیستم آبسردکن و یخساز است، به احتمال زیاد داخل آن فیلتر قرار گرفته است. این فیلترها از ورود املاح آب به داخل یخچال جلوگیری می کند. املاح آب با گذشت زمان روی منافذ فیلتر تجمع کرده و باعث گرفتگی آنها می شود. بعد از گرفتگی منافذ روی فیلتر، آب به سختی وارد یخچال شده و صدای بوق به عنوان علامت هشدار ممکن است از دستگاه به گوش برسد.
بعد از شنیدن صدای بوق، بررسی کنید که ایا چراغ فیلتر روی دستگاه روشن است یا خیر؟ فیلتر را از جای خود خارج کرده و در صورت نیاز آن را با فیلتر جدید تعویض کنید.

4- تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال فریزر اهمیت زیادی دارد، چون باعث بسته نشدن درب دستگاه و لرزش زیاد آن می شود. علاوه براین، به دلیل بسته نشدن درب یخچال روی سطوح ناهموار صدای بوق و آلارم از دستگاه پخش می شود. این مساله بیشتر بعد از جا به جایی یخچال و نصب در مکان جدید رخ می دهد. با تنظیم ارتفاع پایه های یخچال می توانید مشکل را حل کنید.

صدای بوق یخچال فریزر به دلیل تراز نبودن

5- خرابی لاستیک دور درب

در تمام یخچال فریزرها واشر پلاستیکی دور درب قرار می گیرد تا از ورود و خروج هوای به کابین یخچال جلوگیری شود. این لاستیک ها با گذشت زمان دچار ترک و شکستگی شده و به همین دلیل مانع از بسته شدن کامل درب می شوند. اگر به تازگی صدای بوق یخچال بدون دلیل به گوش می رسد، بررسی کنید که آیا لاستیک دور درب سالم است یا نیاز به تعویض دارد؟
در صورت معیوب بودن نوار درب می توانید براحتی آن را تعویض کنید. آموزش تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر را در مطالب قبل ارائه داده ایم و می توانید از آن استفاده کنید.

6- اشکال در لولای درب

به دلایل مختلف از قبیل سنگین شدن بیش از اندازه درب یخچال ممکن است لولای آن آسیب ببیند و بشکند. در این صورت درب یخچال به طور کامل بسته نمی شود و به همین دلیل صدای آلارم پخش می شود. لولا قطعه فلزی در محل اتصال درب به بدنه اصلی است. این قطعه را بررسی و شکستن آن با تعمیرکار تماس بگیرید.

7- بالا رفتن دمای یخچال

علت صدای بوق یخچال فریزر در برخی از مواقع می تواند نشان دهنده بالا رفتن دمای دستگاه باشد. برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی، فاسد شدن مواد غذایی و اطلاع از خرابی دستگاه صدای بوق و آلارم بعد از بالا رفتن دما پخش می شود. در این شرایط قطعات متعددی از قبیل ترموستات، برد الکتریکی، موتور، فن و کثیفی لوله های پشت دستگاه باید بررسی شوند.

8- یخ زدن لوله های اواپراتور

به دلیل اشکال در سیستم دیفراست ممکن است یخ زدایی یخچال در زمان مناسب انجام نشده و لوله های اواپراتور یخ بزنند. یخ زدن این لوله ها فرآیند سرماسازی را با اشکال مواجه کرده و موتور برای مدت طولانی باید روشن باشد. به همین دلیل می تواند به موتور آسیب وارد کرده و باعث سوختن این قطعه شود. برای جلوگیری از بروز این قبیل خرابی ها یخچال بوق می زند که نوعی علامت هشداردهنده است.
لوله های اواپراتور را بررسی و دلایل برفک زدن یخچال فریزر را بررسی و آنها را رفع کنید.

9- نشت گاز یخچال

یکی دیگر از دلایل صدای بوق یخچال می تواند نشت گاز دستگاه باشد. در یخچال فریزرها گاز مبرد برای انتقال هوای سرد وجود دارد که در لوله های نازک حرکت می کند. به دلایل مختلف از قبیل برخورد اشیای نوک تیز با لوله ها ممکن است گاز یخچال نشت کند. در این صورت یخچال بوق می زند تا متوجه نشت گاز شده و نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

10- پر بودن بیش از اندازه یخچال

در برخی از مواقع ممکن است تمام قطعات داخلی دستگاه و درب کاملا سالم باشد، اما پر بودن بیش از اندازه کابین یخچال، باعث بوق زدن آن شود. با قرار دادن مقدار زیاد ظروف مواد غذایی و میوه و سبزیجات در کابین یخچال و داخل درب دستگاه، درب کامل بسته نخواهد شد. در نتیجه صدای بوق یخچال در اطراف پخش می شود. با خالی کردن مواد غذایی اضافه و چیدمان مرتب آنها در یخچال می توان صدای بوق را قطع کرد.

11- اشکال در برد الکتریکی

یکی از بدترین دلایل بوق زدن یخچال و صدای آلارم دستگاه می تواند خرابی برد الکتریکی باشد. برد الکتریکی دارای مدارات پیچیده بوده و فرمان ها را به قطعات مختلف ارسال می کند و درست نقش مغز انسان را در یخچال برعهده دارد. اگر برد الکتریکی خراب شود، ممکن است درب به اشتباه باز تشخیص داده شده و صدای بوق پخش شود.
بررسی برد الکتریکی نیاز به مهارت بالایی دارد و برای تعمیر آن بهتر است با تعمیرکاران باتجربه تماس بگیرید.

12- خرابی سنسور درب

در یخچال فریزرهای دارای سنسور درب یکی از دلایل صدای بوق، خرابی این قطعات کوچک است. سنسورها وظیفه تشخیص باز و بسته بودن درب را برعهده دارند. اگر سنسور خراب شود، درب به اشتباه باز تشخیص داده شده و به همین دلیل صدای آلارم پخش می شود. با تعویض سنسور می توان صدا را قطع کرد.

صدای بوق یخچال به دلیل خرابی سنسور درب

علت بوق زدن یخچال دیپوینت

اگر به دنبال علت بوق زدن یخچال دیپوینت هستید، لازم است مانند سایر برندها موارد زیر بررسی و اشکالات آنها رفع شود:

  • باز ماندن درب یخچال
  • افزایش دمای داخلی یخچال
  • خرابی سنسورها
  • نقص در بسته شدن درب
  • مشکلات در سیستم یخ‌ساز
  • اشکال در برق‌رسانی
  • مسدود شدن فیلتر آب
  • پر بودن یخچال
  • خرابی لاستیک دور درب
  • اشکال در لولای درب
  • یخ زدن لوله های اواپراتور
  • خرابی برد الکترونیکی

برای رفع این دلایل می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر دیپوینت تماس بگیرید.

علت بوق زدن یخچال هیمالیا

در یخچال فریزرهای جدید و قدیمی هیمالیا نیز ممکن است صدای آلارم به طور ناگهانی پخش شود. چند دلیل برای این صدا وجود دارد که عبارتند از:

  • باز ماندن درب یخچال
  • گرم بودن بیش از اندازه کابین یخچال
  • نشت گاز یخچال
  • خرابی سنسور درب
  • خرابی لاستیک دور درب
  • مشکلات در سیستم یخ‌ساز
  • نوسان زیاد در برق
  • مسدود شدن فیلتر آب
  • پر بودن یخچال
  • شکستگی در لولای درب
  • تراز نبودن یخچال فریزر
  • یخ زدن لوله های اواپراتور
  • خرابی برد الکترونیکی
  • برای بررسی دقیق دلایل و رفع آنها می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر هیمالیا تماس بگیرید.

علت بوق زدن یخچال اسنوا

اگر یخچال فریزر اسنوا بوق می زند و صدای آلارم به طور مداوم از آن به گوش می رسد، ابتدا بررسی کنید که ایا درب کاملا بسته شده است؟ پر بودن کابین یخچال، خرابی لاستیک دور درب، شکستگی لولا و تراز نبودن دستگاه همگی می توانند باعث بسته نشدن کامل درب شوند. علاوه براین، احتمال نشت گاز، گیر کردن یخ در یخساز، مسدود شدن فیلتر و خرابی سنسور درب و برد الکتریکی نیز وجود دارد.
برای رفع علت بوق زدن یخچال اسنوا می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر اسنوا تماس بگیرید.

چگونه صدای بوق یخچال را قطع کنیم؟

همان طور که اشاره شد، صدای بوق یخچال علامت هشدار است و باید به دنبال دلیل بروز این صدا باشید. بهترین کار شناسایی علت صدای بوق و رفع آن به صورت تخصصی است تا از خرابی های بیشتر جلوگیری شود. اما، اگر قصد دارید صدای آلارم درب به طور کامل قطع شود، می توانید تنظیمات آن را روی mute یا بدون صدا قرار دهید. در این صورت با باز بودن طولانی مدت درب، یخچال بوق نمی زند.

رفع علت بوق زدن یخچال در محل

اگر یخچال بوق می زند و مشکلات فنی باعث بروز این صدا شده اند، کافیست با کالا تعمیر تماس بگیرید. تعمیرکاران ما در کوتاه ترین زمان به محل مراجعه کرده و با قطعات اصلی و کیفیت تضمین شده خرابی ها را برطرف می کنند. این خدمات در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب تهران در دسترس می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با راه های ارتباطی پایین صفحه تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه