کالا تعمیر لوگو
علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی (ماندن پودر در جاپودری لباسشویی)

حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی و ماندن پودر در جاپودری از مشکلات رایجی است که به دلایل مختلف رخ می دهد. در برخی از مواقع فقط پودر در مخزن جاپودری باقی می ماند و حل نمی شود و گاهی دانه های پودر شوینده روی لباس باقی مانده و لکه های سفید بوجود می آید. برای هر یک از این موارد دلایل متعددی وجود دارد و با شناخت آنها می توان از حل نشدن مواد شوینده در لباسشویی جلوگیری کرد. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی کالاتعمیر به این سوال که چرا پودر ماشین لباسشویی حل نمیشه و روی لباس باقی می ماند پاسخ داده و برای آن راه حل ارائه می دهیم.

علت ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

در حالت استاندارد بعد از اتمام برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی، تمام پودر موجود در جاپودری باید حل شده باشد. اگر بعد از اتمام برنامه شستشو در مخزن جاپودری هنوز مقداری پودر مشاهده می کنید، چند دلیل اصلی برای آن وجود دارد که عبارتند از:

تراز نبودن ماشین لباسشویی

اگر به تازگی ماشین لباسشویی را نصب کرده اید و پودر در جاپودری باقی می ماند، بهتر است بررسی کنید که آیا دستگاه روی سطح تراز است یا خیر؟ در صورت تراز نبودن لباسشویی مواد شوینده به سختی با آب از جاپودری تخلیه می شود. در این شرایط کافیست با تنظیم ارتفاع پایه ها لباسشویی را تراز کنید. دقت داشته باشید که تراز نبودن لباسشویی به مرور مشکلات زیادی را بوجود می آورد و ناگزیر به استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی خواهید شد.

زیاد بودن مقدار پودر در لباسشویی

یکی دیگر از دلایل باقی ماندن پودر در جاپودری لباسشویی، زیاد بودن مقدار مواد شوینده در داخل مخزن است. در مخزن تمام ماشین های لباسشویی علامت max مشخص شده که حداکثر مقدار پودر را نشان می دهد. اگر مقدار پودر و مواد شوینده بیشتر از مقدار حداکثر باشد، به احتمال زیاد در زمان شستشوی لباس ها جاپودری تخلیه نمی شود.

علت ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

اضافه شدن پودر به مخزن در زمان نامناسب

در حالت نرمال پودر و مواد شوینده باید قبل از شروع به مار برنامه شستشو باید به مخزن اضافه شود. چون در مرحله آبگیری آب وارد جاپودری شده و سپس وارد دیگ یا درام می شود. اگر در زمان شستشوی لباس، پودر را در جاپودری بریزید، حل شدن آن با مشکل مواجه می شود.

پایین بودن فشار آب

یکی دیگر از دلایل ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی، پایین بودن فشار آب است. اگر فشار آب به اندازه کافی نباشد، سرعت ورود آن به داخل جاپودری در حد استاندارد نیست. به همین دلیل پودر به طور کامل از مخزن و جاپودری تخلیه نخواهد شد.

رسوب گرفتن بیش از اندازه جاپودری

جاپودری از جمله قطعات مستعد در رسوب گرفتن است. اگر در زمان مناسب جاپودری را تمیز نکنید، این احتمال وجود دارد که مسیر عبور آب مسدود شود. به همین دلیل به سختی مواد شوینده از جاپودری به داخل درام هدایت می شود. با تمیز کردن و جرم گیری ماشین لباسشویی می توان رسوب جاپودری را تمیز کنید.

دلیل حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی

در بسیاری از مواقع بعد از خارج کردن لباس ها از لباسشویی لکه های سفید و دانه های پودر را روی آنها مشاهده می کنیم. قطعا تصویر زیبایی نیست، چون لباس ها لکه دار می شوند. چند دلیل برای ماندن پودر لباسشویی روی لباس وجود دارد که عبارتند از:

1- کیفیت پایین مواد شوینده

اگر پودر شوینده در لباسشویی حل نمی شود، این احتمال وجود دارد که مواد کیفیت پایینی دارند. بزرگ بودن بیش از اندازه دانه های پودر یا فرمولاسیون غیراستاندارد آنها مانع از حل شدن آنها در آب در زمان شستشو می شود. در این شرایط با تعویض مواد شوینده و استفاده از پودر باکیفیت مشکل را حل می کند.

2- زیاد بودن لباس در دیگ لباسشویی

علت ماندن تاید روی لباس در لباسشویی در برخی از مواقع زیاد بودن لباس های داخل درام یا دیگ است. اگر لباس زیادی در لباسشویی قرار داده اید، آبکشی به خوبی انجام نشده و به همین دلیل پودر روی لباس باقی می ماند.

3- باقی ماندن پودر در لباسشویی به دلیل بالا بودن سختی آب

یکی از عوارض بالا بودن درجه سختی آب و وجود مقدار زیاد املاح در آن، حل نشدن مواد شوینده است. اگر آب منطقه ای که در آن زندگی می کنید درجه سختی بالایی دارد، حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی طبیعی است. اگر همیشه با این مشکل مواجه هستید، بهتر است یا از مایع شوینده استفاده کنید و یا ابتدا دانه های پودر را کاملا در آب حل کرده و سپس به جاپودری اضافه کنید. با این کار تا حد ایده آلی مشکل حل خواهد شد.

باقی ماندن پودر در لباسشویی به دلیل بالا بودن سختی آب

4- ریختن پودر در دیگ لباسشویی

توجه داشته باشید که پودر لباسشویی در ماشین های لباسشویی باید در جاپودری قرار بگیرد. در غیر این صورت، اگر پودر را مستقیم روی لباس های داخل دیگ می ریزید، احتمال لکه شدن لباس و حل نشدن دانه های پودر وجود دارد. این کار به شدت می تواند به لباس ها آسیب وارد کند.

5- حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی به علت پایین بودن دمای آب

برنامه های شستشو با توجه به نوع لباس و جنس آنها دمای آب مشخصی دارند و در اغلب مواقع بیشتر از 40 درجه است. دمای آب بالا نه تنها باعث از بین رفتن چربی لباس می شود، بلکه حل شدن پودر لباسشویی را نیز آسان می کند. در نتیجه می توان گفت، علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی می تواند سرد بودن آب باشد.
دمای آب برنامه های شستشو استاندارد است و اگر تنظیمات پیشفرض را تغییر داده باشید احتمال سرد بودن آن وجود دارد.

علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی ال جی

در تمام برندهای لباسشویی دلایل باقی ماندن پودر روی لباسشویی مشترک است. به عنوان مثال، علت حل نشدن پودر در ماشین لباسشویی ال جی عبارتند از:

  • سرد بودن آب
  • بالا بودن درجه سختی آب
  • کیفیت پایین مواد شوینده
  • قرار دادن پودر در دیگ و ریختن مستقیم روی لباس ها
  • زیاد بودن مقدار لباس داخل درام

اگر این مشکل همیشه تکرار می شود و از کیفیت مواد شوینده مطمئن هستید، بهتر است با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

سخن آخر

ماندن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی به دلیل تراز نبودن دستگاه، پاینی بودن فشار آب و رسوب گرفتن جاپودری باشد و براحتی می توانید این مشکل را حل کنید. اما اگر پودر لباسشویی روی لباس ها باقی می ماند و حل نمی شود، مواردی از قبیل بالا بودن درجه سختی آب، پایین بودن دمای آب، زیاد بودن لباس های داخل درام و همچنین کیفیت پایین مواد شوینده را بررسی کنید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه