کالا تعمیر لوگو
علت سفت باز شدن درب یخچال

8 علت سفت باز شدن درب یخچال نو و قدیمی تمام برندها

سفت باز شدن درب یخچال نو و قدیمی دلایل زیادی دارد و همیشه نگرن کننده نیست! چون حتی باز کردن درب یخچال که به تازگی بسته شده به سختی انجام میشود و نشان دهنده خرابی یخچال فریزر نیست. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر به این سوال که چرا در یخچال به سختی باز می شود پاسخ داده و راه حل هایی برای آن ارائه می دهیم.

چرا در یخچال به سختی باز میشود؟

در حالت طبیعی درب یخچال باید با کمی کشیدن آن و بدون نیاز به نیروی زیاد باید باز شود. اما در برخی از مواقع برای باز کردن درب یخچال باید با نیروی زیادی آن را بکشید و دستگاه بعد از باز شدن درب لرزش زیادی دارد. بدون شک تکرار این کار می تواند مشکلات زیادی را در یخچال فریزر بوجود آورد و باید ریشه سخت باز شدن درب یخچال شناسایی و رفع شود. چند علت سفت باز شدن در یخچال فریزر عبارتند از:

1- چسبندگی لاستیک یخچال

برای جلوگیری از ورود و خروج هوا به کابین یخچال و فریزر لاستیک های نرم دور درب قرار می گیرد. واشرهای پلاستیکی در زمان بسته شدن درب روی لبه های آن قرار گرفته و کاملا به آن می چسبد. با گذشت زمان ممکن است مواد غذایی و ذرات روغن و غیره روی واشر پلاستیکی درب قرار گرفته و آن را چسبنده کند. به همین دلیل با شدت زیادی لاستیک به بدنه درب چسبیده و باعث سفت باز شدن درب یخچال می شود.
برای حل این مشکل و جلوگیری از سفت باز شدن درب یخچال، بهتر است به صورت مرتب با دستمال مرطوب روی لاستیک بکشید تا لایه های چسبنده آن تمیز شود.

سخت باز شدن درب یخچال به دلیل چسبندگی لاستیک

2- باز و بسته شدن مداوم درب یخچال

اگر توجه کرده باشید، باز کردن درب یخچال که به تازگی بسته شده به سختی انجام می شود. دلیل آن خلاء ایجاد شده بعد از ورود هوای گرم به داخل کابین از محیط اطراف یخچال است. اگر بعد از بستن درب یخچال کمی صبر کنید، این خلاء از بین رفته و درب یخچال براحتی باز می شود.

3- شکستگی لولای درب

برای اتصال درب یخچال به بدنه آن از لولای فلزی استفاده می شود. این لولاها دارای مقاومت محدودی بوده و به دلایل مختلف ممکن است دچار ترک و شکستگی شوند. با شکستن لولا تا خمیده شدن آن، درب افتاده شده و به همین دلیل به سختی باز می شود. بررسی و تعویض این قطعه نیاز به تخصص داشته و بهتر است توسط مراکز تعمیرات یخچال فریزر انجام شود.

4- اشکال در استپر یخچال

در زیر بدنه درب یخچال فریزر قطعه پلاستیکی به نام استپر نصب می شود که نقش مهمی در باز و بسته شدن راحت درب دارد. اگر این قطعه خراب شود، درب یخچال کمی افتاده شده و به همین دلیل به سختی باز می شود. استپر قطعه حساسی است و به همین دلیل در اغلب مواقع علت سفت باز شدن درب یخچال فریزر خرابی این قطعه است و باید تعویض شود.

5- تراز نبودن یخچال فریزر

اگر دقت کرده باشید، بعد از تغییر مکان یخچال فریزر درب آن به سختی باز می شود. دلیل آن بدون شک تراز نبودن یخچال روی سطح است. اگر یخچال فریزر به جلو یا عقب کمی انحراف داشته باشد، درب حالت طبیعی نداشته و افتاده می شود. به همین دلیل به سختی باز شده و باعث لرزش زیاد یخچال نیز می شود.
با تنظیم ارتفاع پایه های یخچال یا قرار دادن قطعات کوچک مقوایی و چوبی می توانید آن را کاملا تراز کنید تا درب به راحتی باز شود.

سفت بودن درب یخچال به دلیل تراز نبودن

6- تغییر شکل دادن درب یخچال

علت سفت باز شدن درب یخچال قدیمی در اغلب مواقع تغییر شکل دادن درب به دلیل برخورد ضربه به آن است. در زمان جا به جایی یخچال باید دقت زیادی داشت و از برخورد هرگونه ضربه به بخش های مختلف از جمله درب جلوگیری کرد. چون درب تغییر شکل یافته به سختی باز می شود و راه حلی به جز تعویض درب برای آن وجود ندارد.

7- حذف لوله های دور درب یخچال بعد از شارژ گاز

یکی از مشکلات بسیار رایج در یخچال فریزرها، نشت گاز مبرد است. بعد از نشت گاز، یکی از راهکارها کور کردن لوله های دور درب است که گاز در آنها جریان دارد. با حذف این لوله ها، لاستیک دور درب به مرور تغییر شکل داده و انعطاف پذیر نخواهند بود. برای کاهش خشکی لاستیک دور درب می توانید آن را در آب گرم قرار داده یا واشر را تعویض کنید. آموزش تعویض لاستیک دور درب یخچال فریزر را در مطالب قبل قرار داده ایم و می توانید از آن استفاده کنید.

8- سنگین بودن درب یخچال

در حالت کلی هر چیزی که باعث شود درب یخچال فریزر افتاده شود، باعث سفت باز شدن درب خواهد شد. به عنوان مثال، اگر در درب یخچال فریزر بیش از اندازه بطری های نوشیدنی و غیره قرار می دهید، فشار زیادی به آن وارد کرده و دلیل سخت باز شدن درب می شود. کافیست بطری های نوشیدنی و سایر مواد غذایی اضافه را از درب بردارید تا مشکل حل شود.

سفت باز شدن درب یخچال به دلیل وزن سنگین درب

علت سفت باز شدن درب یخچال نو

سخت باز شدن درب یخچال نو بسیار رایج و در برخی از مواقع کاملا طبیعی است. دو دلیل اصلی برای آن وجود دارد که عبارتند از:

  • یخچال فریزر روی سطح کاملا تراز نیست.
  • به دلیل ورود هوای گرم به داخل کابین یخچال، خلاء ایجاد شده و با گذشت زمان مشکل حل می شود.
  • اگر این موارد در یخچال وجود ندارد، باید با نمایندگی تماس بگیرید تا وضعیت درب، لولا و لاستیک دور درب را بررسی کنند.

جمع بندی

اگر با مشکل سفت باز شدن درب یخچال فریزر مواجه هستید، در اولین گام بررسی کنید که آیا یخچال روی سطح تراز است؟ علاوه براین، چسبندگی لاستیک دور درب را رفع کنید. موارد دیگری از قبیل اشکال در استپر و لولای درب، سنگین بودن درب و تغییر شکل دادن آن به دلیل ضربه نیز می توانند دلیل سخت باز شدن درب یخچال نو و قدیمی باشند. برای بررسی دقیق دستگاه می توانید با تیم کالا تعمیر در تهران تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه