کالا تعمیر لوگو
علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

13 علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی (کار نکردن خشک کن لباسشویی)

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی یا همان خشک نشدن لباس ها به دلایل متعددی رخ می دهد و اغلب آنها بدون نیاز به تعمیر تخصصی رفع می شوند. اما در برخی از مواقع اشکالات فنی بسیار مهم مانند خرابی و نیم سوز شدن موتور باعث بروز این شرایط شده و یک علامت هشدار برای تعمیر به موقع دستگاه است. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی کالا تعمیر به معرفی علت دور نگرفتن ماشین لباسشویی و کار نکردن خشک کن آن و نحوه رفع هر یک از دلایل می پردازیم.

کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

در ماشین های لباسشویی اتوماتیک برای خشک شدن لباس ها درام با سرعت بسیار زیاد در دمای بالا شروع به چرخش کرده و رطوبت از بین می رود. اما به چند دلیل ممکن است لباسشویی دور نگیرد و خشک کن کار نکند که عبارتند از:

1- زیاد بودن وزن لباس ها

سرعت چرخش لباسشویی تا حد زیادی با ظرفیت دستگاه و قدرت موتور در ارتباط است. به همین دلیل توصیه می شود که بیشتر از ظرفیت لباسشویی در آن لباس قرار ندهید. اگر وزن لباس های داخل درام بیشتر از ظرفیت دستگاه باشد، موتور قدرت کافی برای چرخاندن دیگ با سرعت بالا را ندارد. در نتیجه اگر لباس زیاد و سنگین در لباسشویی قرار داده اید و دور تند آن کار نمی کند، کافیست لباس های اضافه را خارج کنید.

دور نگرفتن ماشین لباسشویی

2- عدم توازن در درام

در برخی از مواقع ملحفه های بزرگ با لباس های کوچک همزمان در دیگ لباسشویی قرار می گیرند. در این شرایط لباس ها به هم گره خورده و در یک قسمت از درام جمع می شوند. به همین دلیل توازن در لباسشویی از بین رفته و دیگ با سرعت استاندارد در مرحله خشک کن شروع به چرخش نمی کند. برای بالا بردن دور تند ماشین لباسشویی در این شرایط کافیست گره لباس ها را از هم باز کرده آنها را تفکیک کنید.

3- مسدود بودن فیلتر تخلیه

براساس برنامه ریزی های انجام شده برای برنامه های شستشوی لباسشویی، دور تند بعد از اتمام تخلیه آب در مرحله آبکشی انجام می شود. در نتیجه می توان گفت، علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی در برخی از مواقع اشکال در سیستم تخلیه و مسدود شدن فیلتر است.
با گذشت زمان روی فیلتر مقدار زیادی رسوب تشکیل شده و به همین دلیل منافذ آن مسدود می شود. با تمیز کردن مرتب فیلتر و شستشوی لایه های تجمع یافته روی آن می توان مشکل را حل کرد.

4- مسدود بودن شلنگ تخلیه

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی مسدود شدن شلنگ تخلیه است. در داخل شلنگ تخلیه مواد شوینده و پرز و آلودگی ها تجمع کرده و لایه های رسوب را تشکیل می دهد. این لایه ها مانند سد مقابل مسیر عبور فاضلاب تجمع کرده و مانع تخلیه می شوند. به همین دلیل تخلیه انجام نشده و مرحله خشک کن لباسشویی فعال نمی شود.

5- اشکال در پمپ تخلیه

پمپ تخلیه اصلی ترین قطعه در سیستم داخلی ماشین های لباسشویی است که به دلایل مختلف ممکن است خراب شود. با خراب شدن این قطعه آب در مرحله آبکشی تخلیه نشده و به همین دلیل دور تند برای خشک کردن لباس آغاز به کار نمی کند. برای بررسی این قطعه بهتر است با مراکز تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

6- نوسان زیاد ولتاژ ورودی

در مرحله خشک کردن لباس ها، برای بالا رفتن سرعت چرخش دیگ دستگاه به برق بیشتری نیاز دارد. در صورت استفاده از ماشین لباسشویی در ساعات اوج مصرف احتمال نوسان ولتاژ ورودی به دستگاه بسیار زیاد است. به همین دلیل دور تند ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. ماشین لباسشویی را همیشه به محافظ برق متصل کنید و از روشن کردن دستگاه در ساعات اوج مصرف برق بهتر است استفاده نکنید.

7- ضعیف شدن موتور لباسشویی

توان و نیروی لازم برای چرخش دیگ لباسشویی توسط موتور تامین می شود. به همین دلیل می توان گفت موتور قلب لباسشویی است و با ضعیف شدن آن نیروی کافی برای چرخش دیگ وجود ندارد. در نتیجه با ضعیف شدن این قطعه، دور تند لباسشویی نیز کار نمی کند. دلایل متعددی برای ضعیف شدن موتور ماشین لباسشویی وجود دارد و با پیشگیری از آنها می توان کار نکردن خشک کن لباسشویی و دور نگرفتن آن جلوگیری کرد.

کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی

8- خراب بودن تسمه لباسشویی

در نیروی لازم برای چرخاندن دیگ لباسشویی در اغلب مدل ها توسط تسمه متصل به موتور تامین می شود. علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع پوسیدگی و شل شدن یا پارگی تسمه پلاستیکی است. با تعویض تسمه معیوب می توان این مشکل را رفع کرد.

9- اشکال در بلبرینگ لباسشویی

از دیگر قطعات بسیار مهم در چرخش درام یا دیگ ماشین لباسشویی می توان به بلبرینگ اشاره کرد. این قطعه فلزی بوده و در اثر زیاد بودن وزن لباس های داخل لباسشویی یا روشن بودن طولانی مدت دستگاه ممکن است دچار شکستگی شود. اگر بلبرینگ لباسشویی خراب شود، دستگاه دور نمی گیرد و به همین دلیل خشک کن کار نمی کند.

10- خرابی خازن راه انداز

در ماشین های لباسشویی قطعه ای به نام خازن راه انداز وجود دارد که برای فعال شدن دور تند دستگاه و کار کردن خشک کن استفاده می شود. با خراب شدن این خازن احتمال کار نکردن دور تند لباسشویی وجود دارد و باید خازن سالم را جایگزین کرد.

11- اشکال در برد الکتریکی

برد الکتریکی مغز دستگاه است و فرمان فعال شدن خشک کن و افزایش سرعت چرخش موتور را صادر می کند. این قطعه دارای مدارات متعددی بوده و ساختار پیچیده ای دارد. هر گونه اشکال در این قطعه می تواند بخش هایی از سیستم داخلی دستگاه را مختل کند. به همین دلیل، اگر دور تند ماشین لباسشویی کار نمی کند، احتمال خرابی برد وجود دارد. بررسی این قطعه نیاز به تخصص بالایی داشته و توسط تعمیرکار باتجربه باید انجام شود.

12- خرابی هیدروستات لباسشویی

هیدروستات قطعه بسیار مهم در اندازه گیری مقدار آب موجود در لباسشویی است. اگر این قطعه خراب شود، ممکن است به اشتباه مقدار آب داخل دیگ را بیشتر از حد استاندارد تشخیص دهد و به همین دلیل مرحله خشک کن شروع به کار نمی کند. اگر هیدروستات خراب است، تنها راهکار تعویض این قطعه است.

13- انتخاب برنامه اشتباه

یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی، انتخاب برنامه شستشوی اشتباه است. توجه داشته باشید که برخی از برنامه های شستشو فقط دارای مرحله شستشو و آبکشی هستند و خشک کن ندارند. از روی دفترچه راهنما برنامه مناسب را انتخاب کنید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی ال جی

کار نکردن دور تند لباسشویی ال جی به چند دلیل مهم ممکن است رخ دهد که عبارتند از:

  • خرابی برد الکتریکی
  • ضعیف شدن موتور
  • خرابی و پاره شدن تسمه لباسشویی
  • اشکال در سیستم تخلیه
  • خرابی بلبرینگ لباسشویی
  • انتخاب برنامه اشتباه
  • خرابی هیدروستات

در صورت نداشتن تخصص می توانید برای رفع این مشکل با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی دوو

خشک نکردن ماشین لباسشویی دوو چند دلیل اصلی دارد. ابتدا بررسی کنید که ایا وزن لباس های داخل دستگاه بیش از اندازه زیاد نیست؟ موارد دیگری از قبیل تخلیه نشدن آب دستگاه به دلیل اشکال در سیستم تخلیه، خرابی موتور و برد الکتریکی، اشکال در تسمه، بلبرینگ، هیدروستات و انتخاب برنامه شستشوی اشتباه همگی می توانند در بروز این شرایط نقش داشته باشند.
برای رفع این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید.

علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی سامسونگ

مانند سایر برندها، کار نکردن دور تند لباسشویی سامسونگ تا حد زیادی به وزن بالای لباس های داخل دستگاه و توازن نداشتن آنها ارتباط دارد. علاوه براین، موارد دیگری از قبیل ضعیف شدن موتور، خرابی سیستم تخلیه، برد الکتریکی و هیدروستات، اشکال در خازن راه انداز، نوسان زیاد برق و اشکال در بلبرینگ و تسمه همگی در دور نگرفتن لباسشویی نقش دارند.
برای بررسی دقیق می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

رفع مشکل کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی

با توجه به آنچه در متن اشاره شد، برخی از دلایل دور نگرفتن ماشین لباسشویی اشکالات فنی دستگاه است. برای حل این موارد نیاز به تخصص و مهارت در زمینه تعمیر لباسشویی است. تیم کالا تعمیر در تمام مناطق تهران این خدمات را در محل و منزل با قطعات اصلی و به صورت تضمینی انجام می دهد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه