کالا تعمیر لوگو
اقدامات بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی

اقدامات ضروری موقع آب رفتن داخل جاروبرقی که باید انجام دهیم

آب رفتن داخل جاروبرقی اگر دستگاه از نوع جاروبرقی آب و خاک نباشد در نهایت منجر به سوختن موتور خواهد شد. چون جاروبرقی های معمولی تنها برای جمع آوری خاک طراحی شده و در صورت ورود مایعات به داخل آن به سیم پیچی موتور آسیب وارد شده و باعث سوختگی آن و همچنین برق گرفتگی می شود. بعد از ورود آب به جاروبرقی چند راهکار ساده را اگر سریع انجام دهید می توانید از خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید. در ادامه این بخش از آموزش تعمیر جاروبرقی کالا تعمیر اقدامات را معرفی خواهیم کرد.

آب رفتن داخل جاروبرقی ممنوع!

جاروبرقی ها دارای مدل های گوناگونی بوده و هر یک کاربرد متفاوتی دارند. به عنوان مثال برخی از جاروبرقی ها برای جمع آوری آب و خاک استفاده میشوند و در مقابل گروهی دیگر تنها برای جمع آوری خاک کاربرد دارند. نوع دوم جاروبرقی ها به شدت در برابر نم و رطوبت آسیب پذیر بوده و به موتور آنها آسیب های جدی وارد می شود. متاسفانه بسیاری از درخواست ها برای تعمیر جاروبرقی به همین دلیل بوده و آب، مایعات و حتی اجسام ریز فلزی را برخی از افراد با جاروبرقی جمع آوری می کنند که به شدت آسیب زننده هستند.
برخی از افراد برای تمیز کردن گرد و غبار داخل جاروبرقی ممکن است نسبت به شستشوی مخزن آن اقدام کنند. دقت داشته باشید که این کار نیاز به مهارت بالایی داشته و در اغلب مواقع در سرویس های دوره ای توسط تعمیرکار انجام می شود. در غیر این صورت به شدت به موتور و برد آسیب وارد شده و در نهایت دستگاه کارایی خود را از دست می دهد.

بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی چه کنیم؟

تا حد امکان از ورود نم و رطوبت به داخل جاروبرقی باید جلوگیری شود، اما در صورت بروز این مشکل موارد زیر را با سرعت بالا انجام دهید:

  • جاروبرقی را خاموش و دو شاخه را از پریز جدا کنید.
  • لوله و خرطومی را جدا کنید. سپس تمام نم و رطوبت داخل آن را با خشک کنید.
  • محفظه جاروبرقی را باز نمایید تا به کیسه جاروبرقی دسترسی پیدا کنید. اگر کیسه جاروبرقی نم و رطوبت دارد آن را تعویض کنید.

آب رفتن داخل جاروبرقیفیلترها را بررسی و در صورت وجود رطوبت آنها را تعویض با خشک کنید.

  • محافظ روی موتور را به آرامی به سمت بالا بکشید.
  • سپس موتور را کاملا بررسی و تمام نم و رطوبت آن را خشک کنید. (اگر در این زمینه تخصص ندارید پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان موتور را باز نکنید)
  • سایر قطعات داخلی دستگاه را کاملا بررسی و در صورت نیاز آنها را خشک کنید.
  • بعد از خشک شدن تمام قطعات داخلی، به ترتیب آنها را در جای خود قرار دهید.

بعد از آب رفتن داخل جاروبرقی چه کنیم

علائم آب رفتن داخل جاروبرقی

بعد از آب رفتن به داخل جاروبرقی با توجه به مقدار آب نشانه های متفاوتی در دستگاه مشاهده می شود. چند مورد از خطرات اصلی ورود آب به جاروبرقی های معمولی عبارتند از:

بوی سوختگی از دستگاه

بعد از ورود مقدار زیاد آب به داخل جاروبرقی موتور آسیب جدی میبیند. به همین دلیل احتمال سوختگی وجود داشته و بوی بدی از دستگاه خارج می شود. البته دلایل بوی سوختگی جاروبرقی بسیار زیاد است و یکی از آنها می تواند این مورد باشد.

جرقه زدن لباسشویی

یکی دیگر از نشانه های آب رفتن به داخل جاروبرقی جرقه زدن دستگاه در حین کار است. نم و رطوبت موجود در موتور به سیم پیچی آسیب وارد می کند و جرقه های ریز و درشت در داخل آن ایجاد میشود. این جرقه ها با بوی سوختگی نیز همراه هستند و باید آنها را جدی بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

یکی دیگر از نشانه های نم و رطوبت در موتور جاروبرقی، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. رطوبت موجود در موتور سیم پیچی داخلی را با مشکل مواجه می کند و به همین دلیل دستگاه ناگهان خاموش خواهد شد. در بسیاری از مواقع قبل از خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی، بدنه آن به شدت داغ میشود.

زیاد شدن صدای جاروبرقی

یکی از دلایل صدای غیرطبیعی جاروبرقی آسیب هایی است که به موتور وارد می شود. بعد از ورود آب به داخل موتور به شدت عملکرد این قطعه تحت تاثیر قرار گرفته و در نهایت صدای غیر طبیعی در زمان جارو زدن از آن به گوش می رسد.

راه های جلوگیری از آب رفتن داخل جاروبرقی

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و جای شک در این زمینه وجود ندارد. به همین دلیل بهتر است موارد زیر را همیشه در زمان استفاده از جاروبرقی مد نظر قرار دهید:

  • قبل از جارو زدن سطوح مورد نظر ابتدا بررسی کنید که آیا آب و رطوبت در آن وجود دارد یا خیر؟ ابتدا نم و رطوبت را خشک و سپس جارو بزنید.
  • به هیچ عنوان از جاروبرقی های معمولی برای جمع کردن آب و مایعات نباید استفاده کنید. جاروبرقی آب و خاک گزینه مناسبی در این شرایط است. این نوع جاروبرقی برای مکش مایعات کاربرد داشته و موتور در برابر نم و رطوبت کاملا عایق شده است.
  • جاروبرقی را در مکان هایی که احتمال ریزش آب در آن وجود دارد قرار ندهید. در انباری و سایر مکان های مروطب بهتر از روکش پلاستیکی و عایق روی دستگاه بکشید.

جمع بندی

ورود نم و رطوبت و مایعات به داخل جاروبرقی به موتور آسیب زده و باعث سوختگی آن می شود. به همین دلیل تا حد امکان باید از ورود آب به داخل دستگاه جلوگیری کرد. بعد از رخ دادن این شرایط، ابتدا دستگاه را از برق بکشید و سپس تمام قطعات داخلی از قبیل کیسه، فیلتر و موتور را کاملا خشک کنید. بهتر است در نهایت تعمیرکار دستگاه را قبل از به برق زدن بررسی کند. سرویس کاران ما در تیم تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر آماده ارائه این خدمات در تمام مناطق تهران هستند.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه