کالا تعمیر لوگو
تعویض موتور جاروبرقی

آموزش تعویض موتور جاروبرقی

تعویض موتور جاروبرقی در برخی از مواقع و زمانی که دستگاه با مشکلات جدی روبرو میشود ممکن است نیاز شود. البته تشخیص اینکه نیاز به تعمیر موتور جاروبرقی می باشد یا تعویض آن کاملا تخصصی بوده و افراد حرفه ای در این زمینه می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند. کالا تعمیر در ادامه نحوه تعویض موتور جاروبرقی را شرح خواهد داد و راه هایی را برای بالا بردن کارایی و طول عمر آن ارائه خواهد داد.

نکات مهم در تعویض موتور جاروبرقی

با بروز مشکلات و خرابی هایی که دلیل بر وجود عیب در موتور دستگاه می باشند، در بسیاری از مواقع با تعمیر و عیب یابی موتور جاروبرقی برطرف می گردد. در مواقعی که این مشکلات جدی تر می شوند و تعمیر جاروبرقی نمی تواند در حل آن مفید باشد، چاره ای جز تعویض موتور نیست. در این شرایط باید با توجه به برند جاروبرقی به یکی از نمایندگی های مجاز مراجعه کنید تا موتور اصل دریافت کنید. تعویض موتور جاروبرقی با موتورهای تقلبی و بی کیفیت و نیم سوز تنها هدر دادن سرمایه خواهد بود و باید جدی گرفته شود.

تعمیر موتور جاروبرقیتعویض موتور جاروبرقی

قبل از معرفی گام های مهم در تعویض موتور جاروبرقی لازم است بدانید که انجام این کار نیاز به تخصص دارد، در نتیجه اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید حتما کار را به تعمیرکاران حرفه ای برند مربوطه بسپارید. برای تعویض یا عیب یابی موتور جاروبرقی باید در مرحله اول بتوانید موتور را از جای اصلی آن خارج کنید. برای این منظور باید مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

گام اول: فیلتر را از جاروبرقی جدا کنید

فیلتر که از مهم ترین قطعات داخل جاروبرقی می باشد و کار آن تصفیه هوا را بر عهده دارد، اولین قطعه ای است که باید از دستگاه جدا کنید. جدا کردن فیلتر کار سختی نیست و با توجه به اینکه قصد دارید تعویض موتور جاروبرقی سامسونگ را انجام دهید یا سایر برندها محل فیلتر را شناسایی و با فشار دادن دکمه پوشش فیلتر، قطعه را از جای خود خارج کنید.

گام دوم: پوشش روی فن را بردارید

برای برداشتن پوشش روی فن ابتدا باید فن را از جای خود بلند کنید و در نهایت پوشش آن را جدا کنید. دقت داشته باشید که تشخیص محل فن در طی تعویض موتور جاروبرقی بوش، ال جی و سایر برندها ابتدا باید صورت گیرد. چون با توجه به برند ممکن است محل قطعات داخلی دستگاه با هم تفاوت داشته باشند.

گام سوم: پوشش روی موتور را جدا کنید

چهار پیچ در لایه رویی موتور قرار دارد که باید آنها را با احتیاط باز کنید. روی موتور اغلب جاروبرقی ها نوعی پوشش از جنس فوم قرار دارد که برای محافظت از آن در برابر گرد و غبار استفاده میشود. این پوشش در طی تعمیر موتور جاروبرقی و تعویض آن باید جدا شود. بعد از باز کردن پیچ ها می توانید براحتی پوشش را جدا کنید.

گام چهارم: سیم ها را جدا کنید

آخرین مرحله برای جداسازی موتور جاروبرقی، جدا کردن اتصالات می باشد. توجه داشته باشید که جداسازی اتصالات بسیار مهم می باشد و باید با احتیاط انجام شود. بسیاری از تعمیرکاران حرفه ای پیشنهاد می کنند که به عنوان مثال برای تعویض موتور جاروبرقی ال جی و غیره حتما از نوع سیم کشی عکس بگیرید. چون سیم پیچی موتور جاروبرقی با توجه به برند و سیستم داخلی دستگاه ممکن است متفاوت باشد.

بعد از جداسازی سیم ها و اتصالات در نهایت می توانید موتور خراب را از دستگاه جدا کنید. سپس باید برای تعمیر آن یا تعویض با موتور جدید اقدام نمایید.

عیب یابی موتور جاروبرقیتعویض موتور جاروبرقی با موتور سالم

در این مرحله باید بتوانید تمام کارهایی که در بالا به آنها اشاره شد را بالعکس انجام دهید. به عبارت دیگر، ابتدا باید موتور جدید را در محل موتور قبلی قرار دهید و سیم ها را کاملا درست و مشابه با قبل به موتور وصل کنید.

دقت داشته باشید که حتما روکش فوم را در اطراف موتور قرار دهید تا در برابر نفوذ گرد و غبار با مشکل و خرابی مواجه نشود. سپس به ترتیب پوشش پلاستیکی و درب موتور را نصب نمایید.

پوشش فن را دوباره نصب و در نهایت فیلتر را در جای اصلی خود قرار دهید.

اگر تمام مراحل را بدرستی انجام داده باشید، بعد از اتصال سیم جاروبرقی به پریز باید دستگاه بدون مشکل و عیب به کار خود ادامه دهد.

رفع عیب موتور جاروبرقیراه های رهایی از تعویض موتور جاروبرقی

همان طور که می دانید، موتور حکم و نقش قلب را برای تمام وسایل الکتریکی دارد و با بروز خرابی و عیب در آن، تمام عملکرد دستگاه با مشکل مواجه میشود. به همین خاطر در ادامه چند نکته را برای رهایی از تعویض موتور جاروبرقی و کاهش هزینه ها بیان خواهیم کرد:

  • همیشه قدرت مکش جاروبرقی را بررسی کنید و در صوت نیاز کیسه جاروبرقی را تعویض و فیلتر را تمیز کنید. علاوه براین، لازم است لوله و غلتک سرِ جاروبرقی را به طور کامل بررسی نمایید تا گرفتگی در آنها وجود نداشته باشد.
  • سعی کنید در زمان اوج مصرف برق از جاروبرقی استفاده نکنید. نوسانات موجود در جریان برق به موتور فشار زیادی وارد می کند و به مرور منجر به خرابی آن می گردد.
  • سعی کنید به صورت مداوم و طولانی از جاروبرقی استفاده نکنید و کمی به دستگاه استراحت بدهید.
  • اگر با بوی سوختگی و داغ شدن زیاد موتور مواجه شدید حتما دلیل رخ دادن این مشکل را بررسی کنید. داغ شدن زیاد موتور در نهایت منجر به سوختگی کامل آن می گردد.
  • قبل از تعویض موتور جاروبرقی بهتر است با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت کنید. چون در بسیاری از مواقع می توان با تعمیر و عیب یابی موتور جاروبرقی مشکلات را برطرف نمود

تعویض موتور جاروبرقی سامسونگتعویض موتور جاروبرقی سامسونگ

همان طور که اشاره کردیم برای هر یک از برندها باید با توجه به نوع طراحی سیستم داخلی آنها کارهای خاصی را برای تعمیر یا تعویض موتور انجام داد. به عنوان مثال سامسونگ که از بهترین برندهای تولید کننده لوازم خانگی است، حتما باید موتوری برای آن انتخاب گردد که اصل و با کیفت باشد.

تعویض موتور جاروبرقی ال جی

جاروبرقی های ال جی در لیست بهترین و پرطرفدارترین برندها قرار گرفته اند و تعمیر موتور آنها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به قیمت بالا قطعات جانبی این برند در نتیجه بهتر است تعمیر جاروبرقی ال جی را به افراد حرفه ای بسپارید.

تعویض موتور جاروبرقی بوش

در بین تمام برندهای موجود در بازار داخلی و خارجی، بوش از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. به طوریکه بخش اعظمی از بازار جهانی را به خودش اختصاص داده است. دقت داشته باشید که تعمیر موتور لوازم تولید شده توسط این برند بسیار مهم می باشد و بدون دانش نباید نسبت به انجام آن اقدام نمایید. کافیست با نمایندگی های تعمیر جاروبرقی بوش تماس بگیرید تا بهترین خدمات را در این زمینه دریافت کنید.

تعویض موتور جاروبرقی پارس خزر

تفاوتی ندارد که جاروبرقی متعلق به یکی از برندهای داخلی باشد یا خارجی، در هر صورت ممکن است به مرور و به دلایل مختلف با مشکل مواجه شود. در نتیجه لوازم خانگی پارس خزر نیز از این امر مستثنی نمی باشند و در صورت بروز عیب در موتور یا سایر قطعاتشان باید به نمایندگی های مجاز مراجعه نمود.

در این مطلب به گام های مهم در تعویض موتور جاروبرقی اشاره شد. همان طور که در ابتدای متن بیان شد، سعی کنید انجام این گونه کارها را به افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه بسپارید تا با ضررهای مالی زیاد مواجه نشوید. تیم کالاتعمیر به عنوان یکی از با سابقه ترین نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی برندهای مختلف می تواند در این حوزه خدمات مناسبی را ارائه دهد. از جمله خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل کالاتعمیر می توان به تعمیر یخچال فریزر، کولر گازی، ماشین لباسشویی و تعمیر ماشین ظرفشویی و غیره اشاره کرد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه