کالا تعمیر لوگو
رفع عیب های ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی+ رفع 13 مشکل رایج ماشین ظرفشویی

عیب یابی ماشین ظرفشویی در اغلب مواقع با سوالات و ابهامات زیادی روبرو می باشد که ممکن است فرد را دچار سردرگمی کند. عدم شناخت این تجهیزات و آشنا نبودن با راه های رفع مشکلات ماشین ظرفشویی دلیل اصلی این سردرگمی و خرابی های بیشتر بعد از آن می باشد. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی کالا تعمیر عیب یابی ماشین ظرفشویی را به همراه راه حل های موثر در آن ارائه خواهیم داد.

مهم ترین نکات در عیب یابی ماشین ظرفشویی

خواندن اطلاعات ذکر شده در ادامه این مطلب به شما در پیدا کردن دلیل خرابی ماشین ظرفشویی کمک زیادی خواهد کرد، اما ممکن است برطرف کردن تمام اشکالات موجود در تخصص شما نباشد. عیب یابی ماشین ظرفشویی گام اول در تعمیر آن می باشد و در مرحله بعد باید بتوانید افراد متخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی را برای رسیدن به هدفتان انتخاب کنید. به عبارت دیگر، مشکلات و خطاهای جزئی در این تجهیزات را می توانید با داشتن دانش فنی اندک برطرف کنید و مشکلات پیچیده تر را باید به افراد حرفه ای بسپارید تا از خرابی های بزرگتر و هزینه بر جلوگیری شود.

عیب یابی ماشین ظرفشویی

سوالات رایج در عیب یابی ماشین ظرفشویی

از مهم ترین سوالاتی که اغلب افراد در حین استفاده از ماشین ظرفشویی ممکن است با آن برخورد کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- علت خاموش بودن لامپ نشانگر برق ورودی ماشین ظرفشویی

راه حل: علت اصلی این مشکل قطع بودن جریان برق ورودی می باشد که بخاطر پریدن پریز و یا قطع کلی برق منزل می تواند ایجاد شود. در صورتی که جریان برق منزل با قطعی مواجه نباشد، می توان علت این مشکل را در معیوب بودن سیم رابط جستجو کنید.

2- علت کار نکردن ماشین ظرفشویی در حالیکه لامپ نشانگر برق ورودی روشن باشد

برای عیب یابی ماشین ظرفشویی در این شرایط در مرحله اول باید آب ورودی به دستگاه را بررسی کنید، چون قطع بودن جریان آب باعث میشود تا دستگاه کار نکند. اگر مشکلی در جریان آب و فشار آب وجود نداشت و شلنگ آب دچار گرفتگی و تاخوردگی نشده بود، باید سالم بودن دکمه استارت ماشین را بررسی کنید و از قفل نبودن صفحه کلید مطمئن شوید.

3- عیب یابی ماشین ظرفشویی بخاطر داشتن صدای غیرعادی دستگاه

یکی از رایج ترین مشکلات در ماشین ظرفشویی، داشتن صدای غیر عادی می باشد که به مرور و گاهی از همان ابتدای نصب احساس میشود. در بسیاری از مواقع علت به گوش رسیدن این صدا، نصب نادرست ماشین ظرفشویی می باشد. در برخی از مواقع نیز ممکن است بازوی آب فشان به ظروف برخورد کند. با بررسی این دو مورد و برطرف کردن مشکلات ماشین ظرفشویی صدای کمتری از آن به گوش خواهد رسید

رفع مشکلات ماشین ظرفشویی

4- عیب یابی شستشوی کثیف ماشین ظرفشویی

برای پیدا کردن دلیل خرابی ماشین ظرفشویی که منجر به شستشوی کثیف ظروف میشود، در مرحله اول باید از انتخاب برنامه درست شستشو مطمئن شوید و از مواد شوینده مناسب و استاندارد استفاده نمایید. گاهی اوقات بخاطر بازوهای آب فشان ظرفشویی بخاطر برخورد با ذرات غذا کثیف شده و مرحله آب فشانی به درستی انجام نمیشود. بازوهای آب فشان را به طور کامل بررسی و تمیز کنید.
در برخی از مواقع ممکن است بخاطر قرار دادن ظروف بیشتر از ظرفیت مجاز، آب فشانی بدرستی انجام نشود.

5- عیب یابی ماشین ظرفشویی بخاطر وجود کف زیاد در دستگاه

در رفع مشکلات ماشین ظرفشویی بسیاری از مواقع با وجود کف زیاد در دستگاه و نفوذ آن به بیرون مواجه هستیم. علت اصلی این مشکل در استفاده از مواد شوینده نامناسب وجود دارد. به هیچ عنوان از مواد شوینده ظرفشویی دستی بجای نوع ماشینی آن استفاده نکنید. ژل های شستشو از بهترین انتخاب ها برای شستشوی ظروف توسط ماشین می باشند.

6- بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی

در صورت بسته نشدن درب ماشین، عملیات شستشو شروع نمیشود و در نتیجه پیدا کردن علت خرابی ماشین ظرفشویی در این شرایط اهمیت زیادی دارد. در صورتیکه کنترل برقی دستگاه با مشکل خاصی مواجه نمی باشد، علت اصلی این خطا در خرابی پوشش درب می باشد. با تعویض پوشش درب می توانید در این مرحله از عیب یابی ماشین ظرفشویی موفق شوید.

پیدا کردن علت خرابی ماشین ظرفشویی

7- وجود بوی بد در ماشین ظرفشویی

وجود بوی بد در ماشین ظرفشویی به دلایلی مختلفی رخ می دهد که مهم ترین آنها، گیر کردن ذرات غذا در بخش های مختلف دستگاه است. تمام بخش های ماشین ظرفشویی اعم از صفحه صافی، بازوهای اسپری و قفسه ها را کاملا تمیز کنید. استفاده از مواد ضدعفونی کننده در این شرایط می تواند موثر باشد.

8- عیب یابی عدم آبگیری دستگاه ماشین ظرفشویی

آبگیری نادرست ماشین ظرفشویی به دلایل مختلفی رخ می دهد که عبارتند از:

  • بسته بودن شیر آب ورودی
  • گرفتگی لوله های آب ورودی ماشین ظرفشویی
  • خرابی شناور و سوئیچ شناور

رفع مشکلات ماشین ظرفشویی در این شرایط با بررسی هر یک از گزینه های فوق و برطرف کردن مشکل موجود در آنها امکان پذیر می باشد.

9- خشک نشدن کامل ظروف بعد از شستشو

علت اصلی این مشکل را باید در سالم بودن یا نبودن المنت حرارتی یا ترموستات جستجو کنید. در برخی از مواقع تایمر موتور دچار خرابی شده است. در این شرایط باید از افراد حرفه ای در تعمیر ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

10- عدم استفاده از شوینده در حین عملیات شستشو

یکی دیگر از رایج ترین مواردی که در عیب یابی ماشین ظرفشویی باید به آن اشاره شود، استفاده نشدن مواد شوینده توسط دستگاه می باشد. علت اصلی این مشکل در خیس شدن پودر شستشو و ایجاد گرفتگی در محفظه آن می باشد. این محفظه را هر چند وقت یکبار تمیز کنید و گرفتگی ها را برطرف نمایید.

11- برطرف کردن مشکل در تخلیه آب ماشین ظرفشویی

برای رفع ایراد ماشین ظرفشویی که تخلیه آب در آن بدرستی انجام نمیشود، در مرحله اول باید تمام گرفتگی ها در شلنگ تخلیه و فیلترها و همچنین لوله فاضلاب را برطرف کنید. اگر بعد از برطرف کردن این موارد باز هم با مشکل روبرو بودید، سالم بودن پمپ تخلیه را بررسی کنید. عیب یابی ماشین ظرفشویی بخاطر خرابی پمپ تخلیه و تعمیر آن نیاز به داشتن دانش و تخصص کافی در این زمینه و گاهی اوقات تعویض کامل قطعه دارد.

رفع مشکلات ماشین ظرفشویی

12- برطرف کردن نشتی آب در ماشین ظرفشویی

علت نشتی آب در ماشین ظرفشویی، در اکثر مواقع پارگی شلنگ ورودی و تخلیه می باشد. این قطعه را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را با شلنگ سالم جایگزین کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برای پیدا کردن علت خرابی ماشین ظرفشویی باید پمپ تخلیه را بطور کامل بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض کنید.

13- کار نکردن کلیدهای ماشین ظرفشویی

علت کار نکردن ماشین ظرفشویی در اکثر مواقع به خرابی مدار برد اصلی دستگاه ارتباط دارد. برای رفع این مشکل ماشین ظرفشویی باید از افراد متخصص مشاوره و کمک خواست.

عیب یابی ماشین ظرفشویی تمام برندها در محل

پیدا کردن دلیل خرابی ماشین ظرفشویی و رفع مشکلات آنها را در این مطلب بررسی کردیم. در نتیجه میتوانید اشکالات جزئی دستگاه را با داشتن دانش اندک فنی برطرف کنید و خرابی های مهم را به افراد حرفه ای بسپارید. تیم کالا تعمیر با داشتن افراد متخصص در تعمیر لوازم خانگی از قبیل تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر یخچال فریزر و ماشین ظرفشویی و غیره، مشاوره و راهنمای خوبی برای عیب یابی ماشین ظرفشویی و سایر لوازم خانگی می باشد. ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل و در تمام مناطق تهران در کمترین زمان تخصص ماست.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه