کالا تعمیر لوگو
کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس تمام مدلها+ راه حل

کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس را می توان به دو سری E و F تقسیم بندی کرد که در مدل های مختلف نمایش داده میشوند. این ارورها همگی نشان دهنده وضعیت قطعات و سیستم داخلی دستگاه بوده و برای تعمیر می توان از آنها استفاده کرد. اهمیت این کدها بسیار زیاد بوده و در آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی تاکید زیادی بر آنها میشود. به همین دلیل در ادامه لیست کامل ارورها و کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس را به همراه راه حل برای رفع آنها ارائه خواهیم داد. با کالاتعمیر همراه باشید.

عیب یابی و رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

عیب یابی و رفع کدهای خطای ماشین ظرفشویی زیمنس را می توانید به تکنسین های ما بسپارید تا با کمترین هزینه آنها را رفع نماییم.

02157428

جدول ارور ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطای E00 ماشین ظرفشویی زیمنس دستگاه نیاز به ریست دارد
کد خطای E01 ماشین ظرفشویی زیمنس عدم تخلیه آب دستگاه
ارور E02 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی المنت
کد خطای E03 ماشین ظرفشویی زیمنس اشکال در رله کمکی
کد خطای E04 و E05 ظرفشویی زیمنس خرابی رله های المنت
ارور E06 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی سنسور
کد خطای E07 ظرفشویی زیمنس اشکال در فن ظرفشویی
کد خطا E08 ماشین ظرفشویی زیمنس گرم نشدن آب ظرفشویی
ارور خطای E09 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی رله برد و المنت
ارور خطا E10 ظرفشویی زیمنس گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی
کد خطا E11 ماشین ظرفشویی زیمنس اشکال در سنسور دمای آب ماشین ظرفشویی
ارور E12 ظرفشویی زیمنس اشکال در سنسور NTC
کد خطای E13 ماشین ظرفشویی زیمنس دمای آب دستگاه بیشتر از 75 درجه سانتی گراد است
کد خطای E14 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی سنسور آب
کد خطا E15 ماشین ظرفشویی زیمنس نشت آب از کف ماشین ظرفشویی
ارور E16 ظرفشویی زیمنس اشکال در دریچه آب ظرفشویی
ارور E17 ظرفشویی زیمنس اشکال در دریچه آب
ارور E18 ماشین ظرفشویی زیمنس عدم آبگیری ماشین ظرفشویی
ارور E19 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی برد الکتریکی
کد خطای E20 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی هیتر پمپ
ارور E21 ماشین ظرفشویی زیمنس گرفتگی هیتر پمپ ماشین ظرفشویی
کد خطا E22 ظرفشویی زیمنس مسدود شدن فیلتر تخلیه
کد خطای E23 ماشین ظرفشویی زیمنس اشکال در پمپ تخلیه
کد خطای E24 ظرفشویی زیمنس مسدود بودن مسیر خروج آب از ظرفشویی
ارور E25 ظرفشویی زیمنس خرابی پمپ تخلیه
ارور E26 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی سوئیچ آبریز
کد خطای E27 ظرفشویی زیمنس بالا بودن ولتاژ ورودی به دستگاه
ارور E28 ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی سنسور آکوا
ارور E29 ظرفشویی زیمنس بالا بودن ولتاژ دستگاه
ارور E31 ماشین ظرفشویی زیمنس اشکال در سنسور خشک کن ماشین ظرفشویی

کد خطا E00 ماشین ظرفشویی زیمنس

کدهای خطا و ارورها همیشه نشان دهنده خرابی دستگاه نمی باشند و نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ندارند. به عنوان مثال، ارور E00 با ریست قابل رفع است و نگران کننده نخواهد بود.

کد خطا E01 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر تخلیه آب در ماشین ظرفشویی بدرستی انجام نشود، ارور E01 ماشین ظرفشویی زیمنس بر روی صفحه نمایش داده میشود. برای رفع این ارور لازم است موارد زیر بررسی شوند:

  • فیلتر تخلیه مسدود شده و باید تمیز شود
  • پمپ تخلیه دچار اشکال شده و باید بررسی، تعمیر یا تعویض شود
  • شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده و باید شستشو داده شود
  • برد الکتریکی دچار اشکال شده و نیاز به تعمیر تخصصی توسط نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی زیمنس دارد.

ارور E02 ماشین ظرفشویی زیمنس

یکی دیگر از کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس، ارور E02 می باشد. این ارور در شرایطی بروز می کند که دمای آب به اندازه استاندارد گرم نشود و نشان دهنده خابی در امنت است. ابتدا باید المنت را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. البته در برخی از مواقع اشکال در رله برد اصلی می باشد و با تعمیر تخصصی ارور قابل رفع است.

کد خطای E03 ماشین ظرفشویی زیمنس

گرم نشدن آب داخل ماشین ظرفشویی اگر به دلیل خرابی رله کمکی باشد، با ارور E03 نمایش داده میشود. با عیب یابی و تعویض رله کمکی می توانید این ارور را برطرف کنید.

ارور E04 و E05 ظرفشویی زیمنس

در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی در رله های المنت با ارورهای E04 و E05 نمایش داده میشود. برای رفع این دو کد خطا باید رله المنت را تعویض کنید.

کد خطا E06 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور E06 در ماشین ظرفشویی زیمنس خرابی در سنسور درب را نشان می دهد. سنسورها قابل تعمیر نمی باشند و باید تعویض شوند تا این ارور نیز برطرف شود.

به نقل از سایت siemens

ماشین ظرفشویی یک مشکل در سنسور درب یا الکترونیک دستگاه شناسایی کرده است. لطفاً با خدمات پس از فروش زیمنس تماس بگیرید و کد خطای “EO6” ماشین ظرفشویی زیمنس را اعلام کنید.

ارور E07 ماشین ظرفشویی زیمنس

یکی از کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که باید جدی گرفته شود، ارور E07 می باشد. این ارور نشان دهنده خرابی در فن خشک کن می باشد و به همین دلیل پس از اتمام فرآیند شستشو، ظرف ها خشک نمیشوند و به مرور لک و سفیدک روی آنها مشاهده میشود. فن خشک کن باید بررسی و اشکالات آن برطرف شود.

کد خطا E08 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور e08 یکی دیگر از ارورهایی می باشد که نشان دهنده گرم نشدن آب درون ماشین ظرفشویی است. ابتدا باید المنت حرارتی بررسی و در صورت نیاز تعویض شود. علاوه براین، اگر المنت و ترموستات سالم است، برد نیز باید عیب یابی گردد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد برد الکتریکی و مدارات روی آن، برای تعمیر این قطعه می توانید از خدمات تعمیر لوازم خانگی کالاتعمیر استفاده کنید.

ارور خطای E09 ماشین ظرفشویی زیمنس

بسیاری از کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خرابی المنت و رله برد رخ می دهند و e09 نیز یکی دیگر از این موارد است. ابتدا المنت باید بررسی و در صورت خراب بودن، تعویض شود. در نهایت اگر این قطعه سالم است، برد نیز باید به صورت تخصصی عیب یابی و تعمیر شود.

کد خطا E10 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور e10 از دیگر ارورهای نشان دهنده گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی می باشد و برای رفع آن باید المنت، رله و زئولیت بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطا E11 ماشین ظرفشویی زیمنس

کد خطا و ارور e11 ماشین ظرفشویی زیمنس نشان دهنده خرابی سنسور دمای آب می باشد. این سنسور وظیفه تشخیص دمای آب را برعهده داشته و بر همین اساس المنت روشن و خاموش میشود. با تعویض سنسور می توانید ارور را رفع کنید.

ارور E12 ماشین ظرفشویی زیمنس

سنسور ntc یکی از سنسورهای بسیار مهم در ماشین های ظرفشویی می باشد و با المنت ر ارتباط است. اگر این سنسور به هر دلیل دچار اشکال و خرابی شود، ارور e12 روی صفحه نمایش داده میشود. با تعویض سنسور می توانید ارور را برطرف کنید و دمای آب درون دستگاه نیز تنظیم خواهد شد.

کد خطای E13 ماشین ظرفشویی زیمنس

در صورت افزایش دمای آب ماشین ظرفشویی بیش از اندازه استاندارد و بالای 75 درجه سانتیگراد، ارور E13 بر روی ماشین ظرفشویی نمایش داده میشود. برای رفع این ارور باید ترموستات، المنت و همچنین برد الکتریکی بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطا E14 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر سنسور آب در ماشین ظرفشویی siemens دچار خرابی شود، ارور و کد خطای E14 نمایش داده میشود. برای رفع ارور تنها راه حل تعویض سنسور است.

کد خطا E15 ماشین ظرفشویی زیمنس

اگر ارور E15 را روی صفحه ماشین ظرفشویی زیمنس مشاهده کردید، بررسی کنید که آیا کف دستگاه دچار نشت شده است یا خیر؟ به دلیل اهمیت بسیار زیاد این ارور و همچنین دلایل متعددی ک منجر به نشت آب میشوند، می توانید با تعمیرکاران کالاتعمیر تماس بگیرید تا در کمترین زمان به محل اعزام و ارور را رفع کنند.

ارور E16 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور E16 نشان دهنده این است که آب بدرستی نمی تواند وارد مخزن ظرفشویی شود و دریچه دچار اشکال شده است. برای رفع ارور باید دریچه، شلنگ ورودی و شیر برقی بررسی شوند.

کد خطای E17 ظرفشویی زیمنس

ارور E17 نیز نشان دهنده اشکال در دریچه آب بوده و آبگیری بدرستی انجام نمیشود. برای رفع ارور باید مانند ارور قبل شیربرقی، شلنگ آب ورودی بررسی شوند.

ارور E18 ماشین ظرفشویی زیمنس

در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی زیمنس، هرگونه اشکال در ورود آب به درون دستگاه با ارور E18 نمایش داده میشود. شلنگ ورودی را بررسی کنید تا دچار شکست و تاخوردگی و انسداد نشده باشد. علاوه براین، شیر برقی نیز باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود. فشار پایین آب و همچنین اشکال در برد الکتریکی نیز می تواند در بروز این کد خطا موثر باشد و باید توسط تعمیرکار بررسی و عیب یابی شود.

ارور E19 ماشین ظرفشویی زیمنس

یکی از مهم ترین کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس، ارور E19 می باشد. این ارور نشان دهنده اشکال در برد و مدارات آن می باشد و به همین دلیل باید به صورت تخصصی تعمیر شود.

کد خطا E20 ماشین ظرفشویی زیمنس

نمایش ارور E20 در ماشین های ظرفشویی زیمنس نشان دهنده خرابی در هیتر پمپ بوده و این قطعه باید تعمیر شود.

ارور E21 ماشین ظرفشویی زیمنس

در برخی از مدل های ظرفشویی زیمنس خرابی و اشکال در هیتر پمپ با کد خطا E21 نمایش داده میشود و با تعمیر این قطعه می توان آن را رفع کرد.

کد خطا E22 ماشین ظرفشویی زیمنس

فیلترهای درون ماشین ظرفشویی به مرور با تکه های مواد غذایی و املاح مسدود میشوند و به همین دلیل باید به صورت مرتب تمیز شوند. اگر فیلتر دچار انسداد شود، ارور E22 نمایش داده میشود و با شستشو یا تعویض آن می توان خطا را برطرف کرد.

ارور E23 ماشین ظرفشویی زیمنس

عدم تخلیه صحیح و با سرعت بالا در ظرفشویی های زیمنس با ارور e23 نمایش داده میشود. با تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه می توانید ارور را برطرف کنید.

کد خطای E24 ظرفشویی زیمنس

تخلیه نادرست دستگاه در برخی از مدل ها با ارور e24 نیز نمایش داده میشود. با رفع انسداد شلنگ، تمیز کردن فیلتر و عیب یابی و تعمیر پمپ تخلیه می توان ارور را برطرف کرد.

کد خطا E25 ظرفشویی زیمنس

یکی دیگر از کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس که بسیار رایج می باشد، ارور e25 است. این ارور به معنای اشکال در پمپ تخلیه بوده و با تعمیر یا تعویض آن برطرف میشود.

ارور E26 ماشین ظرفشویی زیمنس

ارور e26 به چند دلیل در ماشین های ظرفشویی زیمنس بروز می کند که اصلی ترین آنها، بالا بودن بیش از اندازه ولتاژ ورودی است. علاوه براین، ممکن است سیم پیچی قطعات داخلی دچار اختلال شده یا سوئیچ آبریزش خراب باشد. تمام موارد فوق باید با تجربه بالا بررسی و برطرف شوند، چون اهمیت زیادی دارند.

کد خطای E27 ظرفشویی زیمنس

در صورت عدم اتصال صحیح سیم ارت دستگاه با ارور e27 مواجه خواهید شد. این ارور نشان دهنده بالا بودن بیش از اندازه ولتاژ دستگاه است و باید جدی گرفته شود، در غیر این صورت آسیب های جدی به قطعات مختلف وارد خواهد شد.

ارور E28 ماشین ظرفشویی زیمنس

کثیف بودن سنسور آکوا یکی از دلایل نمایش ارور e28 می باشد. اگر با تمیز کردن سنسور ارور برطرف نشد، قطعه باید تعویض گردد.

ارور E29 ماشین ظرفشویی زیمنس

بالا بودن بیش از اندازه ولتاژ در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی زیمنس با ارور و کد خطای e29 نمایش داده میشود. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این ارور، بهتر است دستگاه را از برق جدا نموده و بلافاصله با مرکز تعمیرات ماشین ظرفشویی زیمنس تماس بگیرید.

ارور E31 ماشین ظرفشویی زیمنس

وجود اشکال و خرابی در سنسور خشک کن اصلی ترین دلیل برای بروز ارور e31 می باشد. با تعویض این سنسور می توانید خطا را برطرف کنید و ظروف نیز بدرستی خشک خواهند شد.

ارورهای سری F ماشین ظرفشویی زیمنس

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس در مدل های مختلف متفاوت بوده و در سری e و f دسته بندی میشوند. ارورهای سری f ماشین ظرفشویی زیمنس عبارتند از:

  • ارور F01: باز بودن درب ماشین ظرفشویی یا خرابی در میکروسوئیچ
  • کد خطا F02: آبگیری نامناسب ماشین ظرفشویی
  • کد خطا F03: تخلیه بسیار آهسته ظرفشویی
  • ارور F04 ظرفشویی زیمنس: نشت آب از قسمت ورودی
  • کد خطا F16 ظرفشویی زیمنس: باز بودن درب کشویی ماشین ظرفشویی
  • کد خطا F17: طولانی شدن بیش از اندازه آبگیری ماشین ظرفشویی زیمنس به دلیل خرابی شیر برقی، کم بودن فشار آب ساختمان، گرفتگی شلنگ ورودی
  • ارور F18: طولانی شدن بیش از اندازه تخلیه آب ظرفشویی به دلیل انسداد شلنگ خروجی، کثیف بودن فیلتر و خرابی پمپ تخلیه
  • کد خطا F19 ظرفشویی زیمنس: طولانی شدن مدت زمان گرم شدن آب درون ماشین ظرفشویی
  • ارور F20 ظرفشویی زیمنس: خرابی سنسورهای NTC و رله TEN
  • کد خطا F21: خرابی موتور و رله معکوس
  • ارور F22: اشکال و خرابی در سنسور دما
  • ارور F23: تخلیه نادرست آب و تجمع آب در کف ظرفشویی پس از تخلیه
  • کد خطا F25: اشکال در سوئیچ فشار و حساسایت و پمپ تخلیه
  • ارور F26: خرابی سوئیچ فشار آب (با فشردن دکمه های ON/OFF می توانید ارور را رفع کنید)
  • کد خطا F27: خرابی سوئیچ فشار
  • ارور F28 ظرفشویی زیمنس: اشکال در سنسور جریان آب و سیم کشی داخلی دستگاه
  • ارور F29: اشکال در آبگیری ماشین ظرفشویی
  • ارور F31 ماشین ظرفشویی زیمنس: بالا بودن سطح آب درون ظرفشویی بیش از اندازه استاندارد به دلیل خرابی هیدروستات و برد و شیر برقی

رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی زیمنس

شناخت ارورهای ماشین ظرفشویی به تنهایی برای رفع آنها کارساز نیست و در اغلب مواقع نیاز به تعویض قطعه و تعمیرات تخصصی است. تیم کالا تعمیر این خدمات را در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران با قطعات اصلی و کیفیت تضمین شده ارائه می دهد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه