کالا تعمیر لوگو
کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو

کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو تمام مدل ها+ نحوه رفع

کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو با توجه به سیستم طراحی و نوع سرویس های موجود در آن با سایر برندها تفاوت های زیادی دارد. اطلاع از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو نه تنها می تواند در برطرف شدن خطاها کمک کند، بلکه از بروز خرابی های بیشتر و گاها هزینه بر تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی کالا تعمیر کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو را معرفی و راه حل های برطرف کردن هر یک را شرح خواهیم داد.

بعد از اطلاع از کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو چه کارهایی انجام دهیم؟

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو در برخی از مواقع نشان دهنده ی خطاهای جزئی می باشند که براحتی قابل حل هستند. در صورت مواجه شدن با این خطاهای ماشین ظرفشویی بکو می توانید آنها را با راه حل ارائه شده برطرف کنید. در برخی از مواقع این خرابی ها کمی پیشرفته تر هستند و نیاز به دانش و تخصص کافی در تعمیر ماشین ظرفشویی بکو براحتی احساس میشود. در این شرایط بهترین کار تماس گرفتن با افراد متخصص در این زمینه و نمایندگی های مجاز بکو می باشد. پیشنهاد می کنیم در صورت نداشتن تخصص، آشنایی با کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو را دلیل بر داشتن توانایی برای تعمیر این تجهیزات ندانید.

مهم ترین کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو

کدهای خطا و ارور H2 ماشین ظرفشویی بکو

علت کد خطا H2

  • کد خطا H2 در شرایطی نمایش داده میشود که میزان رطوبت ماشین ظرفشویی بیشتر از حد مجاز باشد.

راه حل کد خطا H2

  • در قسمت انتهایی ماشین ظرفشویی های بکو سنسور سنجش رطوبت وجود دارد. با بروز این خطا باید به طور کامل این سنسور را بررسی کنید و در صورت خرابی تعمیر و یا تعویض گردد.

کد خطا و ارور H3 ظرفشویی beko

علت کد خطا H3

  • این ارور ماشین ظرفشویی بکو نشان دهنده موقعیت شیر دایورتر می باشد. شیر دایورتر وظیفه کنترل فرآیند ارسال آب به اسپری پاشنده بالا را برعهده دارد.

راه حل کد خطا H3

  • خرابی در سیم کشی و مدار شیر دایورتر باید به طور کامل بررسی شود. در صورت وجود اشکال در آن، تعمیر و در غیر این صورت قطعه جدید را جایگزین کنید.

کد خطا و ارور H4 ماشین ظرفشویی بکو

علت کد خطا H4

  • این کد خطا ماشین ظرفشویی بکو به خطای NTC یا خطای سنسور دما معروف است. به عبارت دیگر، در شرایطی که ماشین ظرفشویی قادر به خواندن سنسور دما نباشد، این ارور نمایش داده میشود.

راه حل کد خطا H4

  • در اکثر مواقع بروز این خطا بخاطر خرابی در دسته سیم آن می باشد و برطرف کردن آن نیاز به تخصص در تعمیر ماشین ظرفشویی دارد. قطع بودن یا نبودن و صحت سیم ها باید به طور کامل بررسی گردد. در برخی از مواقع نیز ممکن است خرابی سنسور باعث بروز این کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو باشد. سنسور دما را تعمیر و یا تعویض کنید.

کد خطا و ارور H5 ماشین ظرفشویی بکو

علت کد خطا H5

  • یکی از ارورهای ماشین ظرفشویی بکو که بسیار رایج می باشد، کد H5 است که به معنای عدم توقف در آب ورودی خواهد بود. به عبارت دیگر، آب به طور مداوم و بدون توقف وارد دستگاه میشود

راه حل کد خطا H5

  • بعد از خرابی شیر برقی که وظیفه کنترل میزان آب ورودی را برعهده دارد این خطا بروز میکند. شیر برقی باید بررسی و تعمیر گردد.

کد خطا و ارور H6 ظرفشویی بکو

علت کد خطا H6

  • از دیگر کدهای خطا ماشین ظرفشویی بکو، کد عدم ورود آب به داخل دستگاه می باشد که با H6 نمایش داده میشود.

راه حل کد خطا H6

  • برای برطرف کردن این کد خطا ماشین ظرفشویی beko در مرحله اول باید لوله های ورودی آب به داخل ظرفشویی بررسی شود. در صورت وجود خرابی و یا گرفتگی باید برطرف شود. همچنین ممکن است نشتی و یا ترکیدگی در آن باعث شود تا آب به داخل ماشین ظرفشویی هدایت نشود.

کد خطا و ارور H7 ماشین ظرفشویی بکو

علت کد خطا H7

  • یکی دیگر از کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو، خطا در نرسیدن آب دستگاه به دمای مجاز می باشد. آب داخل ماشین ظرفشویی برای شستشوی تمیز ظروف باید به دمای ایده آل برسد و البته از یک مقدار مشخص نیز نباید تجاوز کند.

راه حل کد خطا H7

  • در صورت رخ دادن این خطا، لازم است تا وجود اتصال در دسته سیم ها ابتدا بررسی شود و سپس سالم بودن هیتر چک گردد.

کد خطا E01 ماشین ظرفشویی بکو

این کد در شرایطی بروز می کند که آب به اندازه کافی وارد دستگاه نشده باشد و آبکشی بدرستی انجام نشود. برای حل مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا فشار آب ساختمان ایده آل سات یا خیر؟ علاوه برای، مواردی از قبیل شیر برقی، برد و هیذرواستات نیز باید بررسی و عیب یابی شوند.

ارور E02 ماشین ظرفشویی بکو

ارور E02 ظرفشویی بکو نشان دهنده عدم تخلیه آب است. برای حل مشکل لازم است فیلتر را بررسی و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. علاوه براین، شلنگ تخلیه باید بررسی و گرفتگی های آن رفع شوند. عیب یابی پمپ تخلیه و برد الکتریکی نیز از مواردی هستند که باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی بررسی و عیب یابی شوند.

کد خطای E03 ظرفشویی بکو

ارور E03 ظرفشویی بکو به معنای ریست نشدن بویلر در زمان شستشو است. با یک مرتبه روشن و خاموش کردن دستگاه می توانید این ارور را رفع کنید.

ارور E04 ماشین ظرفشویی بکو

ارور E04 ظرفشویی بکو نشان دهنده پر شدن بیش از اندازه مخزن دستگاه از آب است. آب باید به صورت مرحله ای از دستگاه تخلیه شود در غیر این صورت این ارور را مشاهده می کنید. شلنگ آب ورودی به دستگاه، شیر برقی و برد باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

ارورهای E05,e06 ظرفشویی بکو

این دو ارور نشان دهنده خرابی دماسنج ظرفشویی است و آب بیش از اندازه گرم یا سرد می شود. در اغلب مواقع با یک مرتبه روشن و خاموش کردن دستگاه در حین شستشوی ظروف می توان ارور را رفع کرد. در غیر این صورت باید قطعات داخلی توسط تعمیرکار بررسی شوند.

کدهای خطا E07,E08 ظرفشویی بکو

این دو ارور به دلیل اشکال در بویلر ماشین ظرفشویی رخ می دهند و با خاموش و روشن کردن دستگاه می توان آن را رفع کرد.

ارور E09 ظرفشویی بکو

ارور E09 ماشین ظرفشویی بکو به دلیل عدم آبگیری بویلر رخ می دهد. ابتدا بررسی کنید که آیا شیر آب باز است؟ علاوه براین، شیر برقی و شلنگ ورودی به دستگاه نیز باید بررسی شوند.

ارور E22 ماشین ظرفشویی بکو

یکی دیگر از کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو، ارور E22 است که نشان دهنده سرد بودن آب است. به دلیل کار نکردن هیتر و سیستم گرمایشی این شرایط بروز می کند.

کد خطای ESF ماشین ظرفشویی بکو

ارور ESF به دلایل متعددی رخ می دهد که از مهم ترین آنها می توان به خرابی ترموستات و سوئیچ فشار اشاره کرد.

ارور ESL ماشین ظرفشویی بکو

ارور ESL نشان دهنده کم یا زیاد بودن مقدار آب در مخزن دستگاه است. خرابی شیر برقی، اشکال در برد و سنسور تشخیص سطح آب همگی در بروز این ارور نقش دارند.

رفع کدهای خطا و ارور ماشین ظرفشویی بکو

در صورت مواجه شدن با هر یک از این ارور و کدهای خطا ماشین ظرفشویی بکو، اگر خطا نیاز به تعمیر تخصصی دارد، ابتدا باید با یکی از نمایندگی های مجاز بکو تماس بگیرید. تیم تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر به عنوان یکی از بهترین نمایندگی های مجاز این برند و سایر بردهای ایرانی و خارجی آماده ارائه خدمات در تمام مناطق تهران است.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه