کالا تعمیر لوگو
علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی

15 علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار تمام برندها+ راه حل

خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی قبل از اتمام برنامه شستشو از اشکالات رایج و البته نگران کننده است که به دلایل متعددی رخ می دهد. در برخی از مواقع قطع شدن برق ساختمان دلیل رخ دادن این شرایط است و گاها خرابی قطعات داخلی در این زمینه نقش دارد. به دلیل اهمیت بسیار زیاد این مساله، در این بخش از آموزش تعمیر ماشین لباسشویی کالا تعمیر به بررسی علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی پاکشوما، دوو، سامسونگ، بوش و سایر برندها پرداخته و نحوه رفع آن را بررسی می کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی چیست؟

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی دلایل مختلفی دارد که در ادامه به معرفی و توضیح هر یک خواهیم پرداخت:

1- خرابی دو شاخه برق لباسشویی

در برخی موارد اتصالات دو شاخه برق به دلیل بار زیادی که جریان الکتریکی دارد ممکن است ذوب یا قطع شود. یا محافظ جریانی که از آن استفاده می کردید دچار خرابی شده باشد. پس این موارد باعث می شوند تا اتصالات ورودی برق و دو شاخه را همیشه چک کنید.

نکته: ماشین های لباسشویی وارداتی وجود دارند که بر روی آنها سه شاخه نصب است و دارای تبدیل 3 به 2 هستند که این مورد را هم باید مورد بررسی قرار دهید.

2- خازن پارازیت گیر ماشین لباسشویی

علاوه بر دو شاخه برق لباسشویی، باید خازن پارازیت گیر را که در انتهای سیم ورودی برق نصب شده را هم چک کنید. این خازن ممکن است با جریان اضافی برق آسیب دیده و یکی از عوامل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی باشد. اگر در این زمینه مهارت ندارید بهتر است از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی استفاده کنید.

3- خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی به دلیل نوسان ولتاژ

همانطور که در موارد بالا گفتیم نوسانات برق تاثیر بسیار مستقیم وبسزایی بر روی قطعات یک ماشین لباسشویی دارند. برای مثال همین نوسانات برق می تواند باعث خرابی و یا قطعی پلاتین های کلید پاور این وسیله برقی شده و ماشین لباسشویی در حین کار خاموش شود.

نوسانات برق باعث قطعی ناگهانی ماشین لباسشویی می شود
نوسانات برق باعث قطعی ناگهانی ماشین لباسشویی می شود

4- خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

مدل هایی از ماشین لباسشویی قدیم وجود دارند که معمولا از تایمر برای اینکه فرمان انجام کار را اجرا کند استفاده می شود و در عوض در مدل های جدید ماشین لباسشویی برد الکترونیکی جایگزین تایمر شده است. چنانچه نوسانات برقی به وجود بیاید یا یکی از قطعات لباسشویی مثل المنت، شیر برقی  و یا موتور آن به تایمر یا برد دستگاه آسیب میرساند و همین عامل هم باعث توقف و خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی در حین کار می شود.

5- اشکال در نمایشگر لباسشویی

هنگام تست نمایشگر لباسشویی اگر برخی کلیدها کار کند اما برخی دیگه نه، ایراد از صفحه نمایش است و باید اقدام به تعویض آن کنید. اما در صورتیکه هیچ کدام از کلید ها کار نکردند باید به بررسی جریان و برق ورودی بپردازید.

در صورت مشاهده خرابی در نمایشگر لباسشویی، اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید
در صورت مشاهده خرابی در نمایشگر لباسشویی، اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید

6- خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی به دلیل خرابی تایمر

از دیگر قطعات موثر در متوقف شدن ناگهانی لباسشویی می توان به تایمر اشاره کرد. تشخیص خرابی تایمر لباسشویی نیاز به مهارت دارد و کمی سخت است. برای این منظور بهتر است از یک مولتی متر یا یک نقشه سیم کشی ماشین لباسشویی استفاده کنید.

7- اشکال در فیوز شیشه ای لباسشویی

فیوز شیشه ای ماشین لباسشویی در چه صورتی می سوزد؟ آیا یکی از  علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی فیوز شیشه ای است؟ در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که اگر جریان بیش از حدی به لباسشویی وارد شود، دستگاه اورلود کرده و باعث سوختن فیوز شیشه ای می شود و همین امر موجب شده تا لباسشویی ناگهان خاموش شود. قبل از تعویض فیوز حتما مطمئن بشید که دلیل سوختن آمپر بالا بوده، در غیر اینصورت فیوز جدید هم مجدد خواهد سوخت.

8- خرابی فیوز حرارتی لباسشویی

علاوه بر فیوز شیشه ای، لازم است فیوز حرارتی را نیز با دقت بررسی کنید. چون بیش از حد داغ شدن فیوز حرارتی باعث سوختن آن و خاموش شدن لباسشویی می شود.

9- اشکال در برق ورودی لباسشویی

در صورت نداشتن فازمتر، با یک ماشین لباسشویی دیگر پریز برق و یا محافظی که دوشاخه درون آن میرود را بررسی کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

10- پر کردن بیش از اندازه دیگ لباسشویی

در شرایطی که بار داخل دیگ لباسشویی بیش از ظرفیت آن باشد یا تعادل در آن برقرار نباشد در نهایت می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی شود. همیشه سعی کنید به اندازه ظرفیت دستگاه لباس در آن قرار دهید و پرده و پارچه های بزرگ را از لباس های کوچک جدا کنید.

11- خاموش شدن ناگهانی لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی

از دیگر موارد موثر در بروز این مشکل می توان به خرابی شیر برقی اشاره کرد. این قطعه ورود آب به داخل مخزن را مدیریت می کند و در صورت خرابی آن برد فرمان خاموش شدن را به موتور ارسال می کند. با تعویض شیر برقی این مشکل برطرف می شود.

12- گرفتگی فیلتر و خرابی پمپ تخلیه

فیلتر و پمپ دو قطعه بسیار مهم در روند تخلیه آب از لباسشویی هستند که بر عملکرد دستگاه تاثیر می گذارند. در شرایطی که فیلتر دچار گرفتگی شود یا فیلتر خراب باشد، تخلیه انجام نمی شود و لباسشویی متوقف خواهد شد.

13- تنظیمات اشتباه لباسشویی

در برحی از مواقع ممکن است تمام قطعات سالم باشند و تنها به دلیل انتخاب برنامه اشتباه لباسشویی زودتر از زمان مورد انتظار خاموش شود.

14- خرابی میکروسوئیچ و زبانه درب

با باز شدن درب ماشین لباسشویی برنامه شستشو متوقف شده و موتور خاموش میشود. در نتیجه اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی درجین کار مواجه شده اید، ممکن است درب و زبانه آن خراب باشد. با تعویض میکروسوئیچ ها یا تعمیر زبانه درب می توان مشکل را حل کرد.

15- استفاده از مواد شوینده نامرغوب

اگر ماشین لباسشویی ناگهان خاموش می شود، بررسی کنید که داخل مخزن کف زیادی تجمع کرده است یا خیر؟ مواد شوینده نامرغوب و غیراستاندارد باعث تولید کف زیاد در مخزن شده و برای تخلیه آنها دستگاه مدام متوقف می شود.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی ال جی در حین کار

دلایل زیادی برای خاموش شدن ناگهانی لباسشویی ال جی وجود دارد و در این شرایط بهتر است موارد زیر را بررسی کنید:

  • بعد از اتمام کار با لباسشویی آن را از برق بکشید.
  • برای اطمینان از ترانس های برقی جهت محافظت استفاده شود.
  • در صورت خرابی سیم های رابط یا کابل ها، آنها را تعویض کنید.
  • تعویض کلید قطع و وصل در صورت خرابی آنها.
  • در صورت مشاهده ایراد در محل اتصالات هادی‌های کابل رابط در ترمینالها، آن را برطرف کنید.
  • در صورتیکه آب در لوله کشی منزل وجود داشته باشد، باید آن را هم تعمیر کنید.
  • در صورت کار نکردن مستقیم تایمر در برق، آن را عوض کنید.
  • چرخ دنده‌ها خراب شده‌اند و حرکت محور موتور به محور تایمر انتقال نمی‌یابد : آن را عوض کنید.
  • هادی‌ها را از میکروسویچ باز کنید و توسط اهم متر قطع و وصل اهرم دستی آن, وضعیت پلاتین‌های آن را مورد آزمایش قرار دهید. در صورت خرابی میکروسویچ آن را عوض کنید. چنانچه زبانه قفل‌دار , اهرم قفل را خوب فشار نمی‌دهد, نسبت به برطرف ایراد آن اقدام کنید.

برای حل خرابی های فوق می توانید با کالا تعمیر؛ مرکز تعمیر ماشین لباسشویی ال جی تماس بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی پاکشوما

مانند سایر برندها ماشین لباسشویی پاکشوما نیز به دلایل زیر ممکن است در حین کار خاموش شود:

  • خرابی برد الکتریکی و تایمر
  • اشکال در شیر برقی
  • خرابی میکروسوئیچ و زبانه درب
  • خرابی خازن پارازیت گیر
  • نوسان زیاد برق
  • اشکال در کابل و دو شاخه برق
  • استفاده از مواد شوینده نامرغوب
  • تنظیمات اشتباه لباسشویی
  • پر کردن بیش از اندازه مخزن لباسشویی از لباس

در صورت بروز این مشکل می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما تماس بگیرید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی سامسونگ

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ ناگهانی و در حین کار خاموش می شود، ابتدا برسی کنید که آیا برق ساختمان دچار قطعی و نوسان شدید نشده باشد. علاوه براین، کابل و دو شاخه را نیز باید بررسی کنید. از دیگر موارد مهم می توان به خرابی برد، شیر برقی، میکروسوئیچ های درب، خازن پارازیت گیر و اشکال در تنظیمات لباسشویی اشاره کرد. در صورت نداشت مهارت می توانید با مرکز تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

رفع علت خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی تمام برندها

کالا تعمیر یکی از بزرگترین مراکز تعمیر لوازم خانگی در تهران است که تمام برندهای ایرانی و خارجی را پوشش می دهد. برای حل مشکل متوقف شدن ماشین لباسشویی در حین کار کافیست با یکی از شعب این مجموعه تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه