کالا تعمیر لوگو
علت گرم نکردن مایکروفر

16 علت گرم نکردن مایکروفر و نحوه رفع آنها

علت گرم نکردن مایکروفر مانند بسیاری از مشکلات موجود در این دستگاه را می توان خرابی قطعات مختلف آن جستجو کرد. مساله مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که رفع علت گرم نکردن غذا در مایکروفر نیاز به تخصص و دانش داشته و این کار را باید به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید. برای آشنایی با علت گرم نکردن مایکروویو دوو، سامسونگ، ال جی، فلر و سایر برندها در این بخش از آموزش تعمیر مایکروفر کالاتعمیر با ما همراه باشید.

نکات مهم در بررسی علت گرم نکردن مایکروفر

به مرور و با استفاده مداوم از مایکروویو ممکن است برخی از قطعات آن دچار خرابی گردند و احساس کنید که مواد غذایی مانند روزهای ابتدایی به درستی گرم نمیشوند. در این شرایط حتی با تنظیم مجدد دما نیز ممکن است مشکل برطرف نگردد. نکته بسیار مهم در بررسی علت گرم نکردن غذا در مایکروفر این است که، تمام قطعات موجود در این دستگاه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و ممکن است با کوچکترین اشتباه، مشکلات بزرگتری بروز کنند. در نتیجه برای تعمیر مایکروفر نباید بدون دانش و تخصص آچار و پیچ گوشتی در دست بگیرید و قطعات را تعمیر نمایید.

نکته مهم دیگر در تعمیر تمام مواردی که می توانند علت گرم نکردن ماکروفر باشند این است که، حتما قبل از تعمیر دستگاه، سیم را از پریز بکشید و از خالی بودن خازن داخل مایکروویو مطمئن شوید.

دلایل گرم نکردن مایکروویورایج ترین دلایل گرم نکردن مایکروویو

1- خراب شدن سوئیچ های درب مایکروفر

سیستم داخلی مایکروویوها به گونه ای طراحی شده است که تا بسته نشدن کامل درب امکان شروع به کار در آن وجود ندارد. برای این منظور 4 سوئیچ در نظر گرفته شده است که بسته بودن کامل درب را تشخیص می دهند. با خراب شدن هر یک از این سوئیچ ها ممکن است بسته بودن درب درست تشخیص داده نشود و در نهایت دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. در نتیجه اگر به دنبال علت گرم نکردن غذا در مایکرووفر هستید، بهتر است این سوئیچ ها را تست و در صورت خراب شدن آنها را تعویض نمایید.

2- گرم نکردن ماکروفر بخاطر سوختن دیود

قبل ارائه راهکار برای تعمیر دیود بهتر است نقش آن را در نحوه کار کردن مایکروویو بدانید. در واقع دیود وظیفه دو برابر کردن ولتاژ را داشته و مگنترون نیز نقش حرارت دادن به مواد غذایی را دارد. هر اندازه ولتاژ توسط دیود بیشتر شود به همان اندازه مگنترون با قدرت بیشتری غذا را گرم می کند. در نهایت می توان به این نتیجه رسید که خراب شدن و سوختن دیود می تواند یکی از مهم ترین دلایل گرم نشدن غذا در مایکروویو شود.

اگر دیود دستگاه دچار خرابی و سوختن شد، بهترین کار تماس گرفتن با نمایندگی های تعمیر مایکروویو ال جی، سامسونگ و غیره با توجه به برند دستگاه تان می باشد. دقت داشته باشید که جریان برق موجود در خازن های داخلی دستگاه بسیار خطرناک می باشند و قبل از بررسی دیود باید به شیوه ای کاملا حرفه ای و استاندارد تخلیه گردند.

گرم نکردن غذا در ماکروفر3- سوختن مگنترون ماکروویو

در بسیاری از مواقع، علت گرم نکردن ماکروفر را باید در وضعیت مگنترون جستجو کرد. همان طور که قبلا اشاره کردیم، مگنترون وظیفه حرارت دادن و گرم کردن غذا را در داخل مایکروویو بر عهده دارد و با خراب شدن آن روال کار دستگاه با اختلال مواجه خواهد شد.

نکته بسیار مهم در این شرایط این است که چیزی به نام تعمیر مگنترون مایکروفر وجود ندارد و تنها راه رهایی از این مشکل، تعویض آن می باشد. درست مانند تعویض دیود، برای تعویض مگنترون نیز ابتدا باید ولتاژ خازن ها توسط افراد متخصص تخلیه گردند.

4- خراب شدن خازن

خازن و دیود با هم ولتاژ را دو برابر می کنند و در نتیجه باعث میشوند تا مگنترون به درستی غذا را گرم کند. خراب شدن خازن از دیگر دلایل گرم نشدن غذا در ماکروفر می باشد که باید تعویض شوند. در موارد بالا اشاره کردیم که تعویض خازن بسیار حساس بوده و ولتاژ داخلی آنها می تواند مشکلات زیادی از قبیل برق گرفتگی و مرگ را به همراه داشته باشد.

5- عیب یابی برد اصلی ماکروویو

گاهی اوقات باید دلایل گرم نکردن مایکروویو را در خرابی و نقص برد اصلی جستجو کرد. با توجه به اینکه بردها از نظر قیمت تقریبا گران می باشند و تعویض آن باید تا حد امکان انجام نشود، در نتیجه بهترین کار این است که تعمیر آن را به افراد حرفه ای و تعمیرکار مایکروفر بسپارید.

دلایل گرم نکردن مایکروویو6- خراب شدن ترموسوئیچ ماکروویو

از دیگر مواردی که می توانند در گرم نکردن مایکروفر موثر باشند، ترموسوئیچ می باشد. نحوه طراحی و ساخت ترموسوئیچ به گونه ایست که با گرم شدن زیاد برق ورودی به مایکروویو قطع میشود و دستگاه نمی تواند بدرستی غذا را گرم کند.

7- سالم نبودن ترانس های ولتاژ

سیستم داخلی ماکروویو به این صورت عمل می کند که ولتاژ وردی باید دوبرابر شود تا مگنترون بتواند با انرژی و قدرت بیشتر غذا را گرم کند. برای دو برابر شدن ولتاژ از ترانس های ولتاژ فزاینده استفاده میشود که با خراب شدن سیستم دچار اختلال می گردد. بررسی وضعیت ترانس های ولتاژ در این شرایط می تواند باعث رفع مشکل گرم نکردن مایکروویو گردد.

8- خراب شدن فیوز مایکروفر

فیوز در واقع نقش محافظ را بر عهده دارد و با گرم شدن زیاد آن برق دستگاه قطع میشود. گاهی اوقات وجود برخی از مشکلات و خرابی ها در فیوز می تواند علت گرم نکردن ماکروفر باشد و باید تعویض گردد.

9- خرابی زبانه درب؛ رایج ترین علت گرم کردن مایکروفر

به دلایل مختلف از جمله ضربه های شدید به درب مایکروفر باعث آسیب به زبانه آن می شود. اگر زبانه درب خراب باشد، به طور کامل بسته نخواهد شد و مایکروفر نیز شروع به کار نمی کند. زبانه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر کنید.

10- پایین بودن ولتاژ ورودی به ماکروفر

یکی دیگر از دلایل گرم نکردن مایکروفر، پایین بودن ولتاژ ورودی به آن است. ممکن است برق کشی ساختمان اشکال داشته باشد و ولتاژ مورد نیاز مایکروفر تامین نشود و به همین دلیل غذا داخل آن گرم نخواهد شد.

11- خرابی اتصالات داخلی

اگر مایکروفر غذا را گرم نمی کند، بررسی کنید که آیا اتصالات داخلی سالم هستند یا خیر؟ این مشکل در مایکروفرهای قدیمی بیشتر رخ می دهد و سیم پیچی داخلی آن با مشکل مواجه می شود. دقت داشته باشید که بررسی وضعیت سیم پیچی و اتصالات داخلی مایکروفر نیاز به تخصص بالایی دارد.

12- خرابی پنل و دکمه های روی آن

در برخی از مواقع ممکن است تمام قطعات داخل مایکروفر کاملا سالم باشند اما دکمه روی آن و پنل دچار اشکال شده است. در نتیجه فرمان روشن شدن و بالا رفتن دما به قطعات داخلی مایکروفر ارسال نخواهد شد.

13- خرابی برد اینورتر مایکروفر

یکی دیگر از مواردی که باید به صورت تخصصی بررسی شود، وضعیت برد اینورتر است. این نوع برد در مایکروفرهای جدید وجود دارد و تاثیر زیادی بر کاهش مصرف برق می گذارد. در واقع می توان گفت با ورود این برد به مایکروفر قطعاتی از قبیل دیود و خازن حذف شده اند.

14- نوسان شدید ولتاژ ورودی به دستگاه

متاسفانه بسیاری از شهرهای ایران با این مشکل مواجه بوده و در طول روز ولتاژ برق نوسان زیادی دارد. نوسان زیاد مانع گرم شن غذا در زمان تعیین شده می شود و همزمان به سایر قطعات داخلی نیز آسیب وارد خواهد شد. بهتر است از محافظ برق استفاده کنید.

15- خراب شدن ترموستات

در برخی از مواقع با خراب شدن ترموستات روند گرم شدن غذا در مایکروفر با مشکل مواجه خواهد شد. اگر این قطعه معیوب است باید تعویض شود.

16- خرابی درب مایکروفر

علاوه بر موارد فوق بهتر است درب به طور دقیق بررسی و عیب یابی شود. چون تا بسته نبودن کامل آن ماکروفر شروع به کار نمی کند و غذا گرم نمی شود.

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی

اگر مایکروفر ال جی روشن می شود اما غذا را گرم نمی کند، ابتدا وضعیت درب را به طور دقیق بررسی کنید. اگر درب و میکروسوئیچ های داخل آن سالم هستند، مواردی از قبیل خازن، مگنترون، برد الکتریکی و اینورتر، دیود، ترانس، دکمه های روی پنل، ترموسوئیچ و ترموستات نیز باید بررسی شوند. در صورت نداشتن تخصص در این زمینه می توانید با نمایندگی تعمیر مایکروفر ال جی تماس بگیرید.

علت گرم نکردن مایکروفر سامسونگ

چند دلیل عمده برای گرم نکردن مایکروفر سامسونگ وجود دارد که عبارتند از:

  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی مگنترون
  • اشکال در برد اینورتر
  • خرابی خازن، دیود
  • اشکال در ترانس
  • نوسان و کم بودن ولتاژ ورودی
  • خرابی درب ماکروفر
  • اشکال در اتصالات داخلی
  • خرابی دکمه و پنل دستگاه

برای رفع هر یک از این خرابی ها می توانید با نمایندگی تعمیر مایکروفر سامسونگ تماس بگیرید.

علت گرم نکردن مایکروفر پاناسونیک

مانند سایر برندها، مایکروفرهای پاناسونیک به دلایل مختلفی از جمله خرابی مگنترون و برد، خازن و دیود و نوسان شدید ولتاژ ورودی غذا را به خوبی ممکن است گرم نکنند. علاوه براین، در برخی از مواقع خرابی میکروسوئیچ ها و زبانه درب نیز در بروز این شرایط نقش دارند. برای حل این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر مایکروفر پاناسونیک تماس بگیرید.

تعمیر علت گرم نکردن مایکروفر

در این مطلب به اصلی ترین مواردی که می توانند به عنوان علت گرم نکردن مایکرووفر شناخته شوند اشاره شد و راه حل هایی را برای رفع آنها ارائه دادیم. همان طور که در داخل متن نیز اشاره شد وجود ولتاژ زیاد در داخل خازن خطر بسیار زیادی داشته و حتی بعد از قطع برق دستگاه نیز این ولتاژ وجود دارد. افراد حرفه ای در تعمیر مایکروویو با این مساله آشنا بوده و راه های تخلیه ولتاژ را به شیوه های کاملا استاندارد انجام می دهند. در نتیجه بهترین کار در این شرایط این است که با نمایندگی های مجاز تماس بگیرید. تیم کالا تعمیر به عنوان یکی از قدیمی ترین نمایندگی های تعمیر لوازم خانگی از قبیل ماکروویو، تعمیر کولر گازی، تعمیر ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و غیره در منزل می باشد.

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه