کالا تعمیر لوگو
تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر یخچال

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال چیست؟

کمپرسور معمولی یخچال و کمپرسور اینورتر یخچال فریزر دو قطعه ی بسیار کاربردی می باشند که هر یک در نسل های متفاوتی از یخچال ها استفاده میشوند. کمپرسور معمولی یخچال در نسل های جدید این دستگاه ها کاربرد زیادی نداشته و اغلب به نوع اینورتر مجهز هستند. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر در این مطلب قصد داریم تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر یخچال و نحوه تشخیص کمپرسور اینورتر و معمولی را شرح دهیم و مزایا و معایب هر یک را معرفی کنیم.

کمپرسور معمولی یخچالتفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال از نظر عملکرد

در حالت کلی دو نوع کمپرسور در صنعت یخچال سازی کاربرد دارد که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای بررسی تفاوت های کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال از نظر عملکرد و نوع طراحی سیستم داخلی، بهتر است هر یک را معرفی و شرح دهیم. با بررسی عملکرد هر یک از این دو دستگاه متوجه شباهت و تفاوت های بین آنها خواهید شد. با توجه به تفاوت های موجود در این قطعات در صورت مواجه شدن با خرابی و نقص در عملکرد آنها، بهترین کار تماس گرفتن با افراد حرفه ای در تعمیر یخچال فریزر می باشد.

کمپرسور معمولی یخچال چیست؟

کمپرسور معمولی یخچال اصلی ترین بخش در سیستم خنک کننده می باشد. چرخه خنک کننده در یخچال این صورت عمل می کند که گاز مبرد گرمای یخچال را گرفته و این گرما را به شکل گاز به کمپرسور منتقل میکند. کمپرسور گاز را به مایع تبدیل میکند و دوباره به داخل لوله های کویل در پشت یخچال منتقل خواهند شد. با ادامه پیدا کردن این چرخه محتویات داخل یخچال در برابر گرمای هوا محافظت میشوند.
از اصلی ترین ویژگی های این کمپرسور می توان به تک سرعته بودن آن اشاره کرد. به عبارت دیگر، برای این دسته از کمپرسورها تفاوتی ندارد که در هوای گرم تابستان کار کنند یا در روزهای سرد زمستان، در هر صورت با شروع کار سرعت و شتاب یکسانی خواهند داشت.
تک سرعته بودن کمپرسور معمولی باعث میشود تا مصرف انرژی برق این قطعات زیاد باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهند بود. به همین خاطر در نسل های جدید یخچال فریزر از نوع معمولی کمپرسورها استفاده نمیشود و نوع اینورتر عجایگزین عمعمولی شده اند.

کمپرسور اینورتر یخچال

کمپرسور اینورتر یخچال چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، تک سرعته بودن کمپرسورهای معمولی یخچال یکی از بزرگترین معایب آن می باشد و چالش های زیادی را در صنعت یخچال سازی به همراه داشت. در نهایت کمپرسور اینورتر یخچال طراحی شد که سرعت و شتاب کار کردن آن قابل تغییر باشد. به عبارت دیگر، در شرایطی که دمای محیط و یخچال بالا باشد، کمپرسور با شتاب بیشتری کار می کند و در مقابل، در روزهای سرد زمستان که محیط اطراف یخچال و دمای داخل آن با کاهش زیادی مواجه میشوند، کمپرسور با شتاب کمتری کار خواهد کرد.
تست نوع اینورتر کمپرسورهای یخچال با توجه به نوع طراحی و تفاوت های آن با نسل های قدیمی این قطعه نیاز به تخصص لازم دارد. افراد متخصص در تعمیر ساید بای ساید و یخچال فریزر بهترین گزینه برای بررسی عملکرد این قطعه می باشند.

کمپرسور نسل جدید high efficiency چیست؟

کمپرسور he یا high efficiency نسل جدیدی از کمپرسورها هستند که مصرف انرژی پایینی داشته و صدای آنها بسیار کمتر از مدل های اینورتر و معمولی است. یخچال فریزرهایی که از این نوع کمپرسور استفاده می کنند دارای گرید A و B هستند و قیمت بالانری دارند. برای تعمیر یخچال فریزر اسنوا و سایر برندها اگر از این نوع کمپرسور استفاده میشود، حتما قطعه اصلی باید به کار رود.

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال از نظر مزایا

با بررسی تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال براحتی می توان پی به مزایای نسل جدید این قطعات برد که عبارتند از:

صرفه جویی در مصرف برق

از آنجا که کمپرسورهای اینورتر یخچال با شتاب و سرعت های مختلفی در طول روز کار میکند، در نتیجه تا حد زیادی می تواند در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کند. به عبارت دیگر، لازم نیست با هر بار باز و بسته شدن یخچال و کمی تغییر در دمای داخلی محیط یخچال این قطعه با شتاب و سرعت کامل کار کند.

تازگی و طراوت مواد غذایی

از آنجا که دمای داخل یخچال های نسل جدید که به نوع اینورتر کمپرسورها مجهز هستند ثابت و پایدار می باشند، در نتیجه مواد غذایی و میوه و سبزیجات همیشه از طراوات و تازگی بهتری برخوردار خواهد بود. بالا و پایین رفتن دمای درون یخچال می تواند از اصلی ترین دلایل در خراب شدن و از بین رفتن تازگی مواد غذایی باشد.

میزان سر و صدا کمپرسور

نوع طراحی سیستم داخلی کمپرسورهای اینورتر به گونه ایست که سر و صدای کمتری از آنها به گوش می رسد و این یکی از بهترین مزایای این قطعات است. از جمله معایب کمپرسورهای معمولی یخچال، زیاد بودن سر و صدای آنها در حین کار می باشد.

تست کمپرسور یخچال

تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر یخچال از نظر قیمت

قیمت و هزینه خرید از دیگر تفاوت های کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال می باشد که بخاطر مزایای موجود در نسل های جدید این قطعات، قابل توجیه است. در حالت کلی اینورتر از نوع معمولی آنها گران تر است. اما میزان مصرف انرژی و کارایی و عملکرد و همچنین طول عمر بالای این قطعات همگی می توانند قیمت کمپرسور اینورتر یخچال را کاملا توجیه کنند. در بسیاری از مواقع با پرداخت هزینه بیشتر می توان از مزایای بالاتری برخوردار شد که ارزشش را دارد.

تفاوت کمپرسور معمولی با کمپرسور اینورتر یخچال از نظر تست

خرابی در کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال از رایج ترین مشکلات در انواع یخچال و ساید بای ساید می باشد. علائمی مانند کار کردن زیاد دستگاه، پایدار نبودن دمای داخل یخچال، سر و صدای زیاد کمپرسور در حین کار و استشمام بوی ناخوشایند از یخچال همگی می توانند نشان دهنده خرابی کمپرسور باشند. برای تست کمپرسور اینورتر یخچال و نوع معمولی آن لازم است سیم های کمپرسور را با کمک اهم متر تست کنید. همچنین لازم است جریان این قطعات نیز بررسی شوند، چون گرفتگی مدار سرمایش باعث میشود تا سیم پیچ کمپرسورها جریان بیشتری را بکشند. میزان تمیز بودن روغن کمپرسور و همچنین تست سالم بودن قطعه با اتصال مستقیم آن به برق از دیگر مواردی می باشد که افراد حرفه ای و متخصص در این زمینه باید انجام دهند.

تعمیر کمپرسور معمولی و اینورتر یخچال فریزر

تفاوت کمپرسور معمولی و کمپرسور اینورتر یخچال در این مطلب شرح داده شد و بدون شک به تخصصی بودن تعمیر این قطعات پی برده اید. در صورت بروز هرگونه نشانه در خرابی این قطعات برای تست انواع کمپرسورهای یخچال می توانید با تیم تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر تماس بگیرید. اطلاعات ذکر شده در پایین این صفحه و منوی تماس با ما راه ارتباطی شما و تیم کالا تعمیر است. ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل به صورت 24 ساعته در تمام مناطق تهران تخصص ماست.

مطالب مرتبط

9 دیدگاه ها

  • سلام خسته نباشید
    کمپرسور یخچال میتونه از نوع کمپرسور پیستونی هواکوب باشه؟ کمپرسور یخچال بنده خراب شده و نیازبه تعمیر داشت هر تعمیرکاری میومد میگفته درست نمیشه چون اقدام به خرید کمپرسور پیستونی برای یخچال کردید!

    • سلام جناب امیر
      موتور یخچال های خانگی از نوع خطی هستند و در دو نوع خطی ساده و اینورتر دار در بازار موجود هستند. کمپرسور خریداری شده توسط شما برای یخچال مناسب نیست.

    • سلام
      موتور یخچال و فریزر از لحاظ ساختاری تفاوتی ندارن
      فقط توی قدرتشون تفاوت دارن
      تو یخچال معمولا از موتور ۱/۵ استفاده میشه
      و فریزر ۱/۴

  • سلام،یخچال ما ال جی هستش و کمپرسور و فن بغل کمپرسور به سره کار میکنن،از کجا بفهمیم اینورتر هست،مدل دستگاه GR_T2325GBX هست،البته اینم بگم نشتی داشت و تعمیر کار آمد نشتی رو گرفت بعد گاز زد،ممنون

    • امیر عزیز سلام
      احتمالا مشکل از زیاد و یا کم بودن مقدار گاز هست. با تعمیرکاری که براتون شارژ گاز انجام داده تماس بگیرید تا دوباره مقدار گاز رو چک کنه

  • سلام وقت بخیر
    موتور اینورتر اینورتر رو میشه با برق مستقیم و بدون برد روشن کرد یا باعث سوختنش میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه