کالا تعمیر لوگو
علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر

11 علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر (روش خنک کردن موتور یخچال)

علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر یکی از سوالات رایجی است که اغلب افراد به دنبال بهترین پاسخ برای آن هستند. عدم توجه به موارد و گزینه های موثر در رخ دادن این مشکل به طور مستقیم بر طول عمر دستگاه تاثیر می گذارد و به عبارت دیگر، علت داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر یا همان موتور یخچال هر چیزی که باشد، می تواند در نهایت باعث سوختن موتور و کاهش طول عمر یخچال شود. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر در این مطلب مهم ترین دلایل داغ شدن موتور یخچال فریزر و نحوه خنک کردن موتور یخچال در نظر گرفته شوند را معرفی و راه حل هایی را برای برطرف شدن آنها ارائه خواهد داد.

علت داغ شدن زیاد کمپرسور یخچال

چرا شناسایی علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر مهم است؟

موتور یخچال فریزر یکی از مهم ترین قطعات موجود در آن است که به نوعی قلب دستگاه به شمار می رود. خرابی در این قطعه بدون شک به مرور منجر به سوختگی کامل آن و متوقف شدن عملکرد دستگاه می گردد. در نتیجه باید بتوان علت داغ شدن زیاد کمپرسور یخچال فریزر را شناسایی و اقدامات لازم برای روبرو شدن با این مشکلات را انجام داد. البته لازم به ذکر است که تعمیر یخچال فریزر و موتور و سایر قطعات آن کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش و مهارت کافی در این زمینه را دارد. در نتیجه از انجام و تعمیرات خودسرانه قطعات مختلف آن خووداری کنید.

مهم ترین علت گرم شدن زیاد یخچال فریزر

موتور یخچال فریزر بعد از روشن شدن گرمای کمی تولید می کند و طبیعی است. اگر این گرما بیش از اندازه باشد و موتور داغ شود، باید علت آن شناسایی شود. مهم ترین علت داغ شدن موتور یخچال فریزر عبارتند از:

1- داغ شدن موتور یخچال به دلیل اتومات نکردن دستگاه

در بسیاری از مواقع خاموش نشدن یخچال یا اتومات نشدن آن دلیل اصلی این مساله می باشد. موتور یخچال بعد از کار کردن به مدت طولانی به مرور داغ شده و باید جدی گرفته شود. اتومات نکردن یخچال دلایل زیادی دارد که از مهم ترین آنها می توان به خرابی لاستیک دور درب یخچال، نشت گاز و قرار گرفتن یخچال در محیط گرم می باشد.
تمام مواردی که می توانند علل اتومات نشدن یخچال باشند را بررسی و قطعات مورد نیاز را تعمیر و یا تعویض نمایید. داشتن مهارت کافی در تعمیر ساید بای ساید و یخچال فریزر برای حل مشکل خاموش نشدن آنها کاملا ضروری است.

علت گرم شدن زیاد موتور یخچال فریزر

2- کثیفی کندانسور

کندانسور که در پشت یخچال و به صورت روکار نصب شده است، در واقع نقش رادیاتور را ایفا می کند. با توجه به وجود ذرات چربی و گرد و غبار در محیط آشپزخانه، به مرور روی این لوله ها لایه هایی از جرم و گرد و غبار بوجود می آید. کندانسور باید بتواند گرمای خود را به محیط بدهد و عملیات خنک شدن موتور یخچال را بدرستی انجام دهد. وجود این غبار و جرم مانع از عملکرد درست کندانسور شده و در نهایت می تواند علت داغ شدن کمپرسور یخچال فریزر باشد.
برطرف شدن این مشکل بسیار ساده است و نیاز به مهارت و تخصص ندارد. کافیست به صورت مرتب و هر چند وقت یکبار این لوله ها به طور کامل تمیز شوند. تمیز کردن مرتب کندانسور تاثیر بسیار زیادی بر بالا رفتن عمر دستگاه خواهد داشت.

3- خرابی ترموستات یخچال

ترموستات دمای داخل کابین یخچال و فریزر را اندازه گیری کرده و اطلاعات را به برد ارسال می کند. اگر این قطعه دما را اشتباه تشخیص دهد، ممکن است موتور زمان طولانی تری روشن باشد. تعمیرکار باید این قطعه را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

4- خرابی لاستیک دور درب یخچال

با خراب شدن لاستیک دور درب یخچال هوای گرم محیط به داخل کابین وارد می شود. در نتیجه دمای دستگاه افزایش یافته و موتور زمان طولانی تری باید روشن باشد. در اثر کار کردن طولانی مدت موتور به مرور دمای این قطعه نیز افزایش یافته و داغ می شود. برای حل این مشکل بهترین کار تعویض لاستیک دور درب یخچال به محض مشاهده هرگونه ترک و شکستگی در آن است.

5- باز و بسته شدن زیاد درب یخچال

به دلیل باز و بسته شدن های زیاد درب یخچال گرمای محیط باعث بالا رفتن دمای داخل کابین می شود. در نهایت موتور باید زمان بیشتری روشن باشد تا تعادل دمایی را برقرار کند. با تنظیم قفل کودک می توان از باز و بسته شدن زیاد درب جلوگیری کرد.

6- خرابی برد الکتریکی

بدترین دلیل داغ شدن موتور، خرابی برد الکتریکی است. اگر برد خراب شود به اشتباه فرمان روشن شدن را به موتور ارسال می کند. بررسی و عیب یابی این قطعه نیاز به تخصص بالایی دارد و تعمیرکار باید این کار را انجام دهد.

7- داغ شدن موتور یخچال به دلیل گرمای زیاد محیط اطراف

از دیگر دلایل گرم شدن زیاد موتور یخچال می توان به گرمای فضای اطراف دستگاه اشاره کرد. اگر یخچال فریزر از اجاق گاز و فر فاصله کمی داشته باشد، گرمای آنها باعث بالا رفتن دمای داخل دستگاه می شود. علاوه براین، تابش نور خورشید بر روی یخچال نیز نقش مهمی در گرم شدن دمای آن داشته و در نهایت موتور باید به طور مداوم کار کند و داغ می شود.

8- داغ شدن موتور به دلیل خرابی فن کندانسور یخچال

اگر به قسمت پشت یخچال دقت کنید، فن کوچکی نصب شده است که باعث خنک شدن کندانسور می گردد. خراب شدن این فن باعث میشود تا کندانسور به درستی عمل نکند و در داغ شدن موتور یخچال فریزر موثر خواهد بود. در صورت بالا رفتن زیاد دمای موتور یخچال می توانید فن را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

علت داغ شدن موتور یخچال فریزر

9- خرابی فیلتر؛ علت داغ شدن زیاد یخچال فریزر

فیلتر از جمله قطعات موجود در یخچال است که وظیفه آن تصفیه هوا می باشد و عبور هوای آلوده از آن به مرور باعث ایجاد ذرات جرم و کثیفی می گردد و در نتیجه نمی تواند درست کار کند. خراب شدن فیلتر به شدت بر کمپرسور فشار وارد می کند و باعث میشود تا با داغ شدن موتور یخچال مواجه شویم. بررسی و تست فیلترهای یخچال از جمله مواردی هستند که باید به طور مرتب انجام شود تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.

10- عمر بالای یخچال

در حالت کلی یخچال های قدیمی خیلی بیشتر از نسل های جدید با مشکل داغ شدن موتور یخچال فریزر مواجه میشوند. دلایل زیادی در این زمینه وجود دارد. خرابی قطعات داخلی کمپرسور، از بین رفتن عایق یخچال، آسیب دیدگی لوله ها و کمبود مبرد همگی می توانند در بروز این مشکل در یخچال های قدیمی موثر باشند. سعی کنید از قرار دادن یخچال های قدیمی در محیط های گرم و کنار اجاق گاز خودداری کنید. چون گرم بودن محیط فشار زیادی بر موتور وارد می کند و در داغ شدن آن موثر خواهد بود.

11- قرار دادن غذای گرم داخل یخچال

قرار دادن غذای گرم و داغ داخل یخچال یکی از اشتباهات رایج است که اغلب افراد انجام می دهند. دمای بالا مواد غذایی باعث گرم شدن کابین یخچال شده و به همین دلیل موتور زمان طولانی تری روشن خواهد بود.

نحوه خنک کردن موتور یخچال فریزر

برای خنک کردن موتور یخچال فریزر چند راه حل وجود دارد که عبارتند از:

  • تعویض لاستیک دور درب یخچال
  • تمیز کردن لوله های کندانسور
  • ایجاد فاصله بین یخچال و اجاق گاز و فر
  • فاصله دادن میان یخچال و دیوار پشت
  • جلوگیری از ورود غذاهای گرم به داخل یخچال
  • جلوگیری از باز و بسته شدن های مداوم درب یخچال
  • بررسی ترموستات و تعویض آن در صورت نیاز
  • بررسی برد الکتریکی توسط تعمیرکار یخچال فریزر

رفع علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر

همان طور که قبلا اشاره کردیم، علت داغ شدن زیاد موتور یخچال فریزر باید بررسی و خیلی زود برطرف شود. چون ادامه یافتن این روند در نهایت باعث میشود تا در عرض 10 روز فشار زیادی به موتور وارد شده و بسوزد. در نتیجه فرصت را در این شرایط باید جدی گرفت و با افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال فریزر تماس گرفت. تیم تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر در تمام ساعات شبانه روز و 24 ساعته پاسخگوی شما و آماده ارائه خدمات در تمام مناطق تهران می باشند.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه