علت کار نکردن آبسردکن یخچال

علت کار نکردن آبسردکن یخچال و فریزر و ساید بای ساید در بسیاری از مواقع به خرابی قطعات درونی دستگاه ارتباط دارد، اما همیشه خراب بودن تجهیزات علت اصلی نیست. کافیست تا از تمام مواردی که می توانند به عنوان علت کار نکردن آبسردکن ساید با ساید و یخچال در نظر گرفته شوند اطلاع داشته باشید و راه حل های برطرف شدن این موانع را بدانید. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر در ادامه تمام آنچه که می تواند علت آب ندادن آبسرد کن یخچال و سایر خرابی های آن باشد را معرفی خواهد کرد.

علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید

علت کار نکردن آبسردکن یخچال فریزر؛ سرد نکردن آبسردکن

یکی از رایج ترین موارد در تعمیر یخچال فریزر، سرد نکردن آبسردکن یخچال می باشد که به مرور در انواع یخچال با برندهای مختلف بروز می کند. علت کار نکردن آبسرد کن یخچال و گرم بودن آب داخل مخزن، به موارد متعددی ارتباط دارد که عبارتند از:

1- خراب بودن ترموستات یخچال

وجود نقص در ترموستات می تواند علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید و یخچال باشد. تنظیم روشن و خاموش بودن کمپرسور یخچال بر عهده ی ترموستات می باشد. در صورت خرابی در این قطعه دمای آب داخل آبسردکن تنظیم نمیشود و در نهایت یخچال آب گرم می دهد.
بررسی نحوه کار کردن ترموستات و سالم یا معیوب بودن آن کاملا تخصصی بوده و نیاز به استفاده از مهارت افراد با تجربه در این زمینه دارد.

2- اشکال در برد کنترلی؛ علت کار نکردن آبسردکن یخچال

برد کنترلی یکی از اصلی ترین قطعات داخل یخچال و ساید بای ساید می باشد که سیستم آبسرد کن را کنترل می کند و علت کار نکردن آبسرد کن یخچال در بسیاری از مواقع وجود نقص در این قسمت می باشد. با خراب شدن برد کنترلی ممکن است جریان برق در سیستم آبسرد کن قطع گردد و در نتیجه سرد شدن آب با اختلال مواجه شود. در واقع خرابی این قطعه علت سرد نکردن آبسردکن یخچال می باشد. عدم وجود اتصال کوتاه و همچنین سالم بودن خازن ها باید به طور کامل بررسی و در صورت نیاز قطعات جدید جایگزین گردند.

علت آب ندادن آبسردکن یخچال

علت کار نکردن آبسردکن یخچال ؛ آب ندادن آبسردکن

علت کار نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید در بسیاری از مواقع به معنای آب ندادن آبسردکن است. به عبارت دیگر، آب داخل مخزن آبسردکن سرد میشود، اما شیر آب خروجی درست عمل نمی کند. گزینه های مختلفی در بروز این مشکل وجود دارند و بررسی شرایط مختلف در نهایت می تواند در بر طرف شدن مشکل موثر باشد. از اصلی ترین دلایل آب ندادن آبسردکن ساید بای ساید و یخچال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

3- یخ زدن لوله انتقال آب

داخل درب یخچال لوله انتقال آب به آبسردکن تعبیه شده است. در برخی از مواقع و به دلایل مختلف ممکن است این لوله دچار یخ زدگی شود و مانع از به جریان افتادن آب و خروج آن از آبسردکن گردد. برای برطرف شدن علت کار نکردن آبسردکن یخچال در این شرایط لازم است تا لوله خارج و به طور کامل بررسی شود. از بین بردن گرفتگی های لوله و باز کردن یخ های داخل آن باید بدرستی انجام شود و سپس لوله در سر جای اصلی آن قرار گیرد.
یخ زدن لوله انتقال آب از رایج ترین مشکلاتی می باشد که برای اغلب یخچال و ساید بای سایدها رخ می دهد و علت اصلی آن بالا بودن درجه دستگاه است. اگر دمای یخچال و فریزر در حالت استاندارد تنظیم شود، در این صورت سرمای بیش از حد آن باعث یخ زدن لوله انتقال آب و کارنکردن آبسردکن یخچال نخواهد شد.

4- گرفتگی در فیلتر آب؛ رایج ترین علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید

سیستم آبسردکن ساید بای ساید برخلاف یخچال وظیفه سرد کردن آب را برعهده ندارد و به همین خاطر سیستم یخساز در این دستگاه ها در نظر گرفته شده است. سیستم آبسردکن در حالت کلی، وظیفه تصفیه آب را بر عهده دارد. البته در یخچال فریزر علاوه بر تصفیه، به سرد کردن آب نیز می پردازد. وجود املاح زیاد در آب باعث میشود تا فیلترهای دستگاه خیلی زود دچار گرفتگی شوند و این رایج ترین علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید است.
در حالت کلی؛ حتی اگر با کار نکردن آبسردکن یخچال روبرو نشدید، بهتر است هر شش ماه یکبار این فیلترها تمیز و یا تعویض شوند. البته این نکته را بخاطر داشته باشید که کار را به افراد حرفه ای در تعمیر ساید بای ساید و یخچال بسپارید تا دستگاه دچار خرابی های بیشتر نگردد.

علت سرد نکردن آبسردکن یخچال

5- نقص در شیر آب ورودی

کار نکردن آبسردکن یخچال مخصوصا در یخچال های جدید و ساید بای ساید که مخزن آب در آنها حذف شده، ممکن است بخاطر نقص در شیر برقی یا شیر آب ورودی باشد. لازم است ابتدا هرگونه گرفتگی در این شیر به طور کامل بررسی و برطرف گردد. همچنین لازم است از وجود اتصال در شیر برقی مطمئن شوید که این کار با استفاده از مولتی متر انجام میشود.

6- کار نکردن آبسردکن یخچال به علت پایین بودن فشار آب

در برخی از مواقع و در آپارتمان ها علت کار نکردن آبسردکن ساید بای ساید و یخچال را باید پایین بودن فشار آب جستجو کرد. متاسفانه در اغلب آپارتمان ها مشکل فشار آب وجود دارد و در نتیجه انتقال آب از شیر ورودی با اختلال مواجه خواهد شد.

علت خرابی آبسردکن یخچال

7- خراب بودن کلید آب سردکن ساید بای ساید

به دلایل مختلف ممکن است کلیدهای آب سردکن قطع و یا دچار خرابی گردند. در نهایت این خرابی باعث برقرار نشدن ارتباط آنها با سیستم آبسرد کن خواهد شد. برای برطرف شدن علت آب ندادن آبسردکن یخچال در این شرایط باید کلیدها و اتصالات در سیستم آنها بررسی شود. بررسی قطع یا وصل بودن کلیدهای آبسردکن کاملا تخصصی است و بهتر است توسط تعمیرکار ساید بای ساید انجام شود.

8- خرابی کلید درب یخچال

به احتمال زیاد در حین استفاده از یخچال و باز کردن درب آن متوجه از کار افتادن سیستم آبسردکن آن شده اید. سیستم یخچال و ساید بای سایدها به گونه ای طراحی شده است که با باز شدن درب آنها عملکرد آبسردکن با وقفه مواجه میشود و به محض بستن درب، این سیستم شروع به کار میکند. اگر کلید درب یخچال و ساید بای ساید خراب شود می تواند علت کار نکردن آبسردکن یخچال باشد.

9- مسدود بودن شلنگ آب ورودی

در پشت یخچال فریزر و ساید شلنگ باریکی وجود دارد که به شیر آب متصل است. در صورت مسدود بودن این شلنگ آب بدرستی وارد دستگاه نشده و عملکرد آبسردکن با اختلال مواجه خواهد شد. پشت یخچال را بررسی و در صورت شکست و مسدود شدن شلنگ آن را صاف کنید تا اب به داخل آبسردکن وارد شود.

10- رسوب گرفتن آبسردکن

از دیگر دلایل کار نکردن آبسردکن می توان به رسوب گرفتن سیستم و محفظه آبسردکن اشاره کرد. با گذشت زمان املاح زیادی در این محفظه تجمع یافته و رسوب می کند. به همین دلیل باید به صورت مرتب اینقطعه تمیز شود.

علت کار نکردن آبسردکن یخچال اسنوا

علت کار نکردن آبسردکن یخچال اسنوا عبارتند از:

  • پایین بودن فشار آب
  • مسدود شدن فیلتر تصفیه آب
  • رسوب گرفتن محفظه آبسردکن
  • مسدود شدن شلنگ آب ورودی به یخچال
  • خرابی برد الکتریکی
  • خرابی کلید درب یخچال
  • خرابی کلید آبسردکن

در صورت مواجه شدن با هر یک از این موارد می توانید با نمایندگی تعمیر یخچال فریزر اسنوا تماس بگیرید.

علت کار نکردن آبسردکن یخچال ال جی

در صورت کار نکردن آبسردکن یخچال ال جی ابتدا بررسی کنید که آیا فشار آب ساختمان در سطح استاندارد است یا خیر؟ علاوه براین، وضعیت فیلتر را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. از دیگر مواردی که باید افراد متخصص در زمینه تعمیر یخچال فریزر ال جی بررسی شوند، عیب یابی برد الکتریکی و سیستم آبسردکن است.

تعمیر آبسردکن یخچال و فریزر

بعد از بررسی گزینه های مختلف که هر یک می توانند علت کار نکردن آبسردکن یخچال و ساید بای ساید باشند، بهترین کار تماس گرفتن با افراد متخصص در زمینه تعمیر این تجهیزات خواهد بود. در هر نقطه از تهران که ساکن هستید، کافیست از طریق شماره های ذکر شده در پایین این صفحه با تیم کالا تعمیر تماس بگیرید. 24 ساعته و در هفت روز هفته این تیم پاسخگوی شما هستند و خدمات تعمیر لوازم خانگی در منزل را با تخصص و مهارت ارائه خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *