کالا تعمیر لوگو
کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول

لیست کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول تمام مدل ها+ نحوه رفع ارور

کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول اولین راهنما برای اطلاع از وضعیت خرابی و عیب های موجود در این دستگاه است. به همین خاطر اطلاع و شناخت کدهای یخچال فریزر ویرپول اهمیت بسیار زیادی دارد و برای جلوگیری از خرابی های بیشتر می تواند گام مهم و ضروری باشد. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر در این مطلب مهم ترین کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول را معرفی و راه حل های برطرف شدن هر یک را ارائه خواهد داد.

کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول

بعد از روبرو شدن با هر یک از ارورهای یخچال فریزر ویرپول باید با توجه به نوع خرابی نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید. برخی از کدهای خطا ممکن است براحتی قابل برطرف شدن باشند، اما در مقابل برخی از آنها نیاز به داشتن دانش و تخصص دارد. کدهای خطا یخچال فریزر ویرپول که مهم و خطرناک هستند را باید به افراد و تیم های حرفه ای در تعمیر یخچال فریزر بسپارید. با توجه به قیمت بسیار بالای یخچال فریزر نسبت به سایر لوازم خانگی به هیچ عنوان بدون دانش و مهارت نسبت به تعمیر این وسایل اقدام نکنید.

کدهای خطا و ارور خطا 01 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 01

  • این کد خطا نشان دهنده خرابی در مخزن آب یخچال فریزر می باشد.

راه حل کد خطا 01

  • برای بر طرف شدن این عیب و خطا در مرحله اول باید اتصالات مخزن به طور کامل بررسی و تست شود و در صورت وجود مشکل بر طرف گردد. البته همیشه خرابی مخزن علت این خطا نیست و مشکل در وجود خرابی در برد کنترل اصلی دستگاه می باشد که باید توسط افراد متخصص تعمیر گردد.

کدهای خطا و ارور 02 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 02

  • یکی از ارورهای یخچال فریزر ویرپول که بسیار مهم می باشد، ارور 02 است. این خطا نشان دهنده خرابی و کار نکردن عایق هوا می باشد.

راه حل کد خطا 02

  • در مرحله اول باید اتصالات بخش عایق هوا را به طور کامل بررسی کنید. در برخی از مواقع ممکن است مسیر جریان هوا دچار گرفتگی شده باشد که باید آن را چک کنید. در صورت تست اتصالات و گرفتگی عایق هوا اگر مشکل بر طرف نشد، لازم است برد اصلی توسط افراد حرفه ای در تعمیر یخچال فریزر ویرپول تعمیر شود.

کدهای خطا و ارور 03 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 03

  • از دیگر کدهای خطا یخچال فریزر ویرپول که ممکن است به مرور و با گذشت طول عمر دستگاه بروز کند، کد خطا 03 می باشد که نشان دهنده خرابی در فن کندانسور است

راه حل کد خطا 03

  • قطع شدن اتصالات فن کندانسور ممکن است باعث بروز این خطا شود و باید آنها را بررسی نمایید. در صورت وجود خرابی در فن کندانسور آنها را تعمیر و در صورت نیاز با قطعه جدید جایگزین شود. در صورت بر طرف نشدن مشکل بعد از انجام دادن تمام این موارد، بهتر است برد اصلی دستگاه نیز بررسی و تعمیر گردد.

کد خطای 04 یخچال ویرپول

ارور 04 یخچال فریزر ویرپول نشان دهنده خرابی فن کندانسور است. در برخی از مواقع ممکن است فن کاملا سالم باشد و تنها اشکال در برد دستگاه است و باید توسط تعمیرکار بررسی شود.

کد خطا 05 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 05

  • این کد خطا مربوط به خرابی در سنسور دمایی یخچال است

راه حل کد خطا 05

  • سنسور دمایی یخچال باید به طور کامل بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض شود.

کد خطای 06 یخچال ویرپول

در برخی از مدل های یخچال فریزر ویرپول، خرابی سنسور یخچال با ارور 06 نمایش داده می شود و این قطعه باید تعویض شود.

کد خطا 07 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 07

  • یکی از کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول که در اغلب مدل ها با همین رقم نمایش داده میشود، 07 است. این کد خطا به معنای خرابی در هیتر سیستم یخ زدایی می باشد.

راه حل کد خطا 07

  • اتصالات و تمام بخش های هیتر را تست و چک کنید. قطعاتی که نیاز به تعمیر و تعویض دارند را شناسایی و تعمیرات لازم را انجام دهید. البته مانند بسیاری از کدهای خطا ی دیگر، در مواجه شدن با این کد خطا نیاز به تعمیر برد اصلی دستگاه احساس میشود.

کد خطا 08 یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 08

  • یکی از خطرناک ترین کدهای خطا یخچال فریزر ویرپول، کد 08 است. این کد خطا به معنای خرابی و وجود نقص در برد کنترل اصلی دستگاه می باشد.

راه حل کد خطا 08

  • تعمیر برد کنترل اصلی یخچال کاملا تخصصی بوده و نیاز به دانش و تجربه در این زمینه دارد. در صورت مواجه شدن با این مشکل با افراد حرفه ای در تعمیر ساید بای ساید و یخچال فریزر تماس بگیرید.

کد خطا d یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا d

  • در صورت گیر کردن عایق هوا یا دامپر هوا این کد خطا بر روی صفحه نمایش یخچال نمایش داده میشود

راه حل کد خطا d

  • در صورت مواجه شدن با این کد خطا در مرحله اول باید اتصالات دامپر بررسی و اشکالات موجود در آن بر طرف شود. در صورت خراب بودن دامپر بهتر است آن را با قطعه سالم جایگزین کنید.

کد خطا C یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا C

  • از دیگر ارورهای یخچال فریزر ویرپول که باید به آن دقت زیادی داشت، کد C است که به معنای خرابی در سنسور یخچال یا ترمیستور می باشد.

راه حل کد خطا C

  • ممکن است بخاطر قطع شدن اتصالات در ترمیستور و فیش آن این خطا نمایش داده شده باشد. اتصالات را به طور کامل برسی کنید. اگر مشکل بر طرف نشد، لازم است ترمیستور تست و تعمیر شود و در برخی از مواقع نیاز به تعویض آن می باشد.

کد خطا CF یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا CF

  • یکی از کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول که تنها در صفحه نمایش فریزر بروز می کند، کد CF است. این کد به معنای قطع ارتباط برد کنترل اصلی و رابط کاربری می باشد.

راه حل کد خطا CF

  • اولین دلیل برای رخ دادن این خطا قطع شدن اتصالات در رابط کاربری و برد کنترل اصلی دستگاه می باشد. تمام اتصالات را بررسی و فیش ها را تست کنید. اگر مشکل بر طرف نشد بهتر است رابط کاربری را تست و تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید. در نهایت اگر خطا بر طرف نشد، باید برد کنترل اصلی تعویض شود.

کد خطای AL01 یهچال فریزر ویرپول

یکی از مهم ترین کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول، ارورهای سری AL هستند و باید به آنها توجه داشت. به عنوان مثال، کد خطای AL01 یخچال ویرپول نشان دهنده خرابی سنسور دمایی دستگاه است. علاوه براین، اشکال در برد الکتریکی نیز می تواند باعث بروز این ارور شود و باید توسط تعمیرکار یخچال فریزر بررسی شود.

کد خطای AL02 یخچال فریزر ویرپول

خرابی سنسور NTC در برخی از مدل های یخچال فریزر ویرپول با ارور AL02 نمایش داده می شود.

ارور AL03 یخچال ویرپول

ارور AL03 یخچال فریزر ویرپول در صورت خرابی سنسور کابین فریزر رخ می دهد. برای رفع ارور قطعه باید تعویض شود.

کد خطا — یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا –

  • اگر بر روی صفحه نمایش دستگاه با علامت – مواجه شدید باید بدانید که فن های یخچال با مشکل مواجه شده اند. دقت داشته باشید که – یکی از مهم ترین کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول است و باید جدی گرفته شود.

راه حل کد خطا –

  • فن موتور و کندانسور را تست و اتصالات آنها را بررسی نمایید. قطعات خراب را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

کد خطا 8- یخچال فریزر ویرپول

علت کد خطا 8-

  • نمایش کد خطا 8- در صفحه فریزر به معنای بالا بودن دمای بیشتر از 18 درجه فارنهایت می باشد

راه حل کد خطا 8-

  • اولین دلیل برای بروز این خطا وجود اشکال در سیم برق یخچال می باشد. برای بر طرف شدن این مشکل کافیست سیم برق را به صورت صحیح به پریز متصل کنید. بعد از اتصال مجدد سیم، دمای فریزر را ریست کنید تا مشکل بر طرف شود.

ارور E0 یخچال فریزر ویرپول

ارور E0 یخچال ویرپول به دلیل اشکال در سیستم یخساز است و باید قطعات داخلی توسط تعمیرکار بررسی شود.

کد خطای E1 یخچال فریزر ویرپول

در بعضی از مدل های یخچال فریز ویرپول خرابی سنسور دمایی با ارور E01 نمایش داده میشود. اگر این قطعه معیوب است باید تعویض شود. اگر سالم است، تعمیرکار باید برد را بررسی و عیب یابی کند.

ارور E2 یخچال فریزر ویرپول

خرابی سنسور کابین فریزر ویرپول با ارور E2 نمایش داده میشود. اگر سنسور خراب است باید با قطعه سالم و اصلی تعویض شود. علاوه براین، تعمیرکار باید برد را نیز بررسی کند.

کد خظای E3 یخچال فریزر ویرپول

خرابی در فن کندانسور در بعضی از مدل های یخچال فریز و ساید ویرپول با ارور E3 نمایش داده می شود.

ارور E4 یخچال فریزر ویرپول

مانند ارور قبل، E4 نیز نشان دهنده اشکال در فن کندانسور است.

ارور E5 یخچال فریزر ویرپول

این ارور نشان دهنده خرابی سنسور فریزر است و با تعویض قطعه برطرف می شود.

ارور E6 یخچال فریزر ویرپول

ارور E6 یخچال ویرپول اهمیت بسیار زیادی دارد، چون نشان دهنده خرابی برد است. تعمیرکار باتجربه باید این قطعه را بررسی و عیب یابی کند.

کد خطای E7 یخچال فریزر ویرپول

اصلی ترین دلیل بروز ارور E7، اشکال در سنسور محیطی است. علاوه براین، خرابی ترموستات و ترموفیوز نیز می توانند در رخ دادن این ارور نقش داشته باشند.

ارور E8 یخچال فریزر ویرپول

مانند ارور قبل، E8 نیز به دلیل خرابی سنسور محیطی یخچال نمایش داده میشود و با تعویض قطعه قابل رفع است.

کد خطای E9 یخچال فریزر ویرپول

در صورت باز بودن درب برای مدت طولانی این ارور نمایش داده می شود. علاوه براین، ممکن است سیستم دیفراست نیز با اختلال مواجه شده باشد.

در این مطلب کدهای خطا و ارور یخچال فریزر ویرپول بررسی و راه حل هایی برای بر طرف شدن هر یک از ارورها ارائه شد. برخی از این کدهای خطا مانند کد 08 و مشابه آن که داخل متن اشاره شد بسیار مهم و خطرناک هستند. در صورت روبرو شدن با هر یک از این موارد بهترین کار تماس گرفتن با نمایندگی های مجاز ویرپول می باشد. کالا تعمیر به عنوان یکی از نمایندگی های مجاز لوازم خانگی ویرپول و خدمات دهی در تمام مناطق تهران و حومه می تواند گزینه مناسبی باشد.

مطالب مرتبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه های ارتباط

جهت ارتباط با ما در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ۹ الی ۲۰ از طریق تماس تلفنی و در سایر اوقات و ایام تعطیل فقط از طریق فرم اقدام نمایید.

کالا تعمیر

کالا تعمیر یک برند قدیی و معتبر در زمینه تعمیر لوازم خانگی می باشد که اکنون با ۳۰ سال سابقه کار مستمر، بیش از ۱۰ شعبه تعمیرات لوازم خانگی برندهای معتبر و بیش از ۴۰۰ تعمیرکار حرفه ای و کاربلد در سراسر تهران و حومه به ارائه خدمات تعمیر لوازم خانگی در محل شما و با قطعات اصلی مشغول است. با گذشت زمان و در راستای نیاز مشتریان به خدمات آنلاین وبسایت کالاتعمیر راه اندازی شد و اکنون شما می توانید به صورت اینترنتی درخواست خدمات خود را ثبت کنید تا از نزدیکترین شعبه و تعمیرگاه ما برای ارائه سرویس با شما تماس برقرار کنند.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به کالا تعمیر می باشد | طراحی و سئو: اول وبمستر

درخواست آنلاین اعزام تعمیرکار

ثبت سفارش آنلاین برای تمام مناطق تهران و حومه