از بین بردن بوی بد یخچال

از بین بردن بوی بد یخچال یکی از چالش های همیشگی اغلب افراد است. چون مواد غذایی مختلف از جمله گوشت، سبزیجات و غیره که در ظرف های بدون درب قرار دارند به مرور بوی بدی را در یخچال ایجاد می کنند. در این بخش از آموزش تعمیر یخچال فریزر کالا تعمیر به این سوال که بوی بد یخچال را جطور از بین ببریم پاسخ خواهیم داد.

بوی بد یخچال را چطور از بین ببریم؟

برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر راه های زیادی وجود دارد که اغلب آنها بسیار ساده هستند. پیشنهاد می کنیم ابتدا علت این بو شناسایی و سپس در صورت نیاز تعمیر یخچال فریزر انجام شود. چون نشت گاز و خرابی قطعات داخلی نیز می توانند در ایجاد این بو نقش داشته باشند. سپس با روش های زیر می توانید یخچالی خوشبو داشته باشید:

1- رفع بوی یخچال با تمیز کردن مداوم

بهترین و آسان ترین روش برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر، شستشوی آن است. مواد غذایی، میوه و سبزیجات و غیره را از یخچال خارج کنید. سپس با دستمال خیس فضای داخل دستگاه را تمیز کنید. این کار بهتر است هر ماه حداقل یک مرتبه انجام شود.

رفع بوی یخچال با تمیز کردن مداوم

2- شستشوی لوله ناودانی

در کف یخچال لوله بسیار باریکی قرار دارد که آب از آن تخلیه می شود. ابتدا با میله بسیار باریک سعی کنید گرفتگی های داخل لوله را تخلیه کنید. سپس آب با فشار وارد لوله کنید تا داخل آن کاملا تمیز شود.

3- از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

یکی از روش های موثر برای از بین بردن بوی بد یخچال فریزر استفاده از جوش شیرین است. ابتدا تمام مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و بدنه و سایر بخش های آن را تمیز کنید. سپس یک جوش شیرین، سرکه و نمک را با هم مخلوط کرده و روی کشوها، بدنه و سایر بخش های داخل یخچال اسپری کنید. در نهایت با دستمال تمام بخش ها را خشک کنید و درب یخچال را حدود یک تا دو ساعت باز بگذارید.

از بین بردن بوی بد یخچال با جوش شیرین

4- رفع بوی بد یخچال با لیمو

لیمو تاثیر بالایی در از بین بردن قارچ و کپک و کثیفی ها دارد. علاوه براین، عطر بسیار خوب آن در از بین بردن بوی بد یخچال نیز موثر است. ابتدا لیمو را روی بدنه داخلی کابین یخچال اسپری کرده و سپس با دستمال آن را خشک کنید. همچنین می توانید یک عدد لیمو را نصف کرده و در طبقات یخچال قرار دهید تا بو را از بین ببرد.

5- استفاده از بوگیر یخچال

اگر به دنبال سریع ترین راه از بین بردن بوی بد یخچال هستید، بعد از تمیز کردن آن و خارج کردن مواد غذایی فاسد شده، از بوگیر استفاده کنید. در بوگیرها زغال اکتیو قرار دارد و با قدرت جذب بسیار بالا در بازه زمانی کوتاه بوی بد را از بین می برد.

6- از بین بردن بوی یخچال با قهوه

بوی قهوه از پرطرفدارترین رایحه ها است که آرامش خاصی را به دنبال دارد. شاید برایتان جالب باشد که با قهوه می توان بوی یخچال را از بین برد. کافیست یک یا دو قاشق پودر قهوه را در ظرف بدون درب بریزید. سپس ظرف را داخل یخچال قرار دهید. بعد از 48 ساعت کاملا تاثیر مثبت قهوه را بر بوی یخچال احساس خواهید کرد.

7- از بین بردن بوی بد یخچال با زغال

اگر به بوگیر یخچال فریزر دسترسی ندارید، با یک تکه زغال می توانید بوی بد کابین یخچال را از بین ببرید. زغال قدرت جذب بسیار بالایی دارد و بسیاری از بوهای بد یخچال از قبیل بوی پیاز، ماهی و گوشت را از بین می برد. توجه داشته باشید که زغال را بدون روکش در یخچال قرار دهید تا ترکیبات موجود در هوا براحتی جذب شوند.

8- از بین بردن بوی بد یخچال با وانیل

وانیل عطر فوق العاده دوست داشتنی دارد و اغلب افراد به آن علاقه خاصی دارند. با قرار دادن وانیل در یخچال می توانید خیلی سریع بوی بد آن را از بین ببرید. برای این منظور می توانید از عصاره وانیل یا پودر آن استفاده کنید و به صورت مستقیم در یخچال قرار دهید.

9- رفع بوی یخچال با سرکه و آب

سرکه قدرت بالایی در تمیز کردن و از بین بردن قارچ و کپک دارد. اگر یخچال بوی بدی دارد، ابتدا محلول سرکه و آب را روی قفسه ها و جامیوه ای و بدنه محفظه اسپری کنید. بعد از خشک کردن بدنه، می توانید یک ظرف سرکه را برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید. سپس یخچال را از برق بکشید و درب آن را باز بگذارید تا بوی سرکه کامل از بین برود.

10- رفع بوی یخچال با جو دو سر

جالب است بدانید که جوی دو سر قدرت بالایی در رفع بوی بد یخچال دارد. در کاسه کوچک جو دو سر بریزید و آن را تا چند روز داخل یخچال قرار دهید. بهتر است هر دو هفته یک مرتبه جوی دو سر را تعویض کنید تا یخچالی همیشه خوشبو داشته باشید.

11- رفع بوی یخچال با میخک

میخک یکی دیگر از ادیه های معطر بسیار خوشبو است که بوی ماهی و گوشت و غیره را کامل از بین میبرد. چند عدد میخک را در بخش های مختلف یخچال قرار دهید و بعد از چند روز می توانید اثر آن را احساس کنید.

از بین بردن بوی بد ماهی در یخچال

بوی بد ماهی در یخچال به شدت روی سایر مواد غذایی اثر می گذارد. به همین دلیل تا حد امکان نباید ماهی را در ظرف بدون درب در یخچال نگهداری کنید. در شرایطی که بوی ماهی در یخچال احساس می شود می توانید از روش های زیر برای از بین بردن آن استفاده کنید:

  • جوش شیرین در یخچال قرار دهید
  • از عصاره وانیل و میخک
  • چند تکه زغال در یخچال نگهداری کنید
  • با قهوه بوی ماهی را از بین ببرید

از بین بردن بوی سیر در یخچال

قرار دادن مواد غذایی حاوی سیر در ظرف های بدون درب باعث انتشار بوی آن در یخچال می شود. در این شرایط ابتدا باید این مواد غذایی را از یخچال خارج کنید یا در ظرف در بسته قرار دهید. سپس با قرار دادن یک ظرف جوش شیرین در زمان کوتاه این بو از بین می رود. موارد دیگری از قبیل میخک، قهوه و وانیل نیز می توانند در بازه زمانی کوتاه بوی سیر یخچال را از بین ببرند.

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

گوشت گندیده، گوشت مرع و گوشت مانده همگی بوی بسیار بدی در یخچال بوجود می آورند. تمام موارد بالا در از بین بردن این نوع بو موثر هستند. دقت داشته باشید که ابتدا باید گوشت گندیده را از یخچال خارج کنید. سپس با سرکه و سایر مواد ضدعفونی کننده داخل یخچال را تمیز کنید تا هیچ اثری از گوشت باقی نماند. در نهایت داخل یخچال جوش شیرین قرار دهید. با استفاده از لیمو، میخک و قهوه نیز می توانید بوی گوشت گندیده و گوشت مانده در یخچال را از بین ببرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *