علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی از مشکلات بسیار آزاردهنده ای است که به دلایل متعددی رخ دهد. در برخی از مواقع تنها دلیل این مشکل استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد است و در بعضی مواقع اشکال در قطعات داخلی دستگاه است. در این بخش از آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی کالا تعمیر علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی، سامسونگ، بوش، مجیک و سایر برندها و نحوه رفع آن را بررسی خواهیم کرد.

1- تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل گرفتگی فیلتر تخلیه

یکی از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی، مسدود شدن فیلتر تخلیه است. با گذشت زمان تکه های مواد غذایی و مواد شوینده روی فیلتر تخلیه تجمع کرده و رسوب تشکیل می دهند. به همین دلیل تخلیه آب درست انجام نشده و آبکشی ظرف ها به خوبی انجام نمی شود. در این شرایط تکه های مواد غذایی بعد از اتمام برنامه شستشو روی ظروف مشاهده می شود.
برای حل این مشکل نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ندارید و کافیست فیلتر را از جای خود خارج کرده و بعد از شستشو مجدد آن را در محل قرار دهید.

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل گرفتگی فیلتر تخلیه

2- استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد

برای شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی نمی توانید از مواد شوینده معمولی استفاده کنید. قرص و ژل های مخصوص ماشین ظرفشویی با نحوه عملکرد این دستگاه تناسب دارند. به همین دلیل یکی از رایج ترین دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی، استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد و نامناسب است.
برخی از مواد شوینده و قرص های غیراستاندارد باعث ایجاد لکه های سفید روی ظروف می شوند. با تعویض این مواد ظروفی تمیز و درخشان از ماشین ظرفشویی تحویل می گیرید.

3- بالا بودن درجه سختی آب

اگر بعد از شستن ظروف با ماشین ظرفشویی لکه های زیادی را روی آن مشاهده می کنید، نشان دهنده بالا بودن درجه سختی آب است. املاح آب روی ظروف لکه های سفید نمکی را بوجود می آورد. با استفاده از نمک مخصوص و باکیفیت ماشین ظرفشویی می توانید این مشکل را حل کنید.

4- تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی بازوی آبپاش

بازوهای آبپاش دارای منافذ کوچک برای بیرون آمدن آب و پاشیده شدن روی ظروف است. در زمان شستشوی ظروف تکه های ریز مواد غذایی و املاح آب باعث مسدود شدن این منافذ می شوند. به همین دلیل شستشوی ظروف به درستی انجام نمی شود. بازوی آبپاش را باید از جای خود جدا کرده و کاملا رسوب گیری کنید.

5- استفاده از برنامه شستشوی اشتباه

دقت داشته باشید که با توجه به جنس ظروف و میزان کثیفی آنها برنامه های مختلفی برای شستشو در ماشین های ظرفشویی پیاده سازی شده اند. در برخی از مواقع تنها علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی انتخاب برنامه اشتباه است.

6- خرابی المنت

برای شستشوی تمام آلودکی و کثیفی های روی ظروف باید آب به اندازه کافی گرم باشد. اگر المنت داخل ماشین ظرفشویی خراب باشد دمای آب به اندازه کافی افزایش پیدا نمی کند و در نتیجه ظروف تمیز شسته نمی شوند. بررسی وضعیت المنت باید توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی انجام شود.

7- خرابی ترموستات

ترموستات قطعه بسیار مهمی در اندازه گیری دمای آب است و نقش کلیدی در گرم شدن آب ایفا می کند. اگر ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوره، این احتمال وجود دارد که ترموستات دمای آب را اشتباه تشخیص داده و المنت زود خاموش شده است. در صورت خراب شدن این قطعه باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

8- چیدمان اشتباه ظروف

یکی از رایج ترین اشتباهات در استفاده از ماشین ظرفشویی، نحوه چیدمان ظروف در سبد است. هر یک از بخش های سبد ماشین ظرفشویی برای نوع خاصی از ظروف است که باید به آن دقت داشت. قرار دادن بیش از اندازه ظروف در ماشین ظرفشویی و چیدمان اشتباه باعث می شود شستشو و آبکشی درست انجام نشود. در نتیجه بعد از اتمام برنامه شستشو لکه و تکه های مواد غذایی چسبیده به ظرف ها را مشاهده خواهید کرد.

9- جرم گرفتن جاپودری

با گذشت زمان مواد شوینده داخل جاپودری لایه های رسوب را تشکیل می دهند و باعث مسدود شدن مسیر عبور آب از این بخش خواهند شد. اگر جاپودری به هر دلیل خراب باشد یا رسوب دارد، مواد شوینده نمی توانند وارد مخزن شوند و روغن و لکه و سایر کثیفی های ظروف تمیز نخواهد شد. به صورت دوره ای باید نسبت به تمیز کردن جاپودری اقدام کنید.

10- تمیز نشستن ماشین ظرفشویی به دلیل خرابی شیر برقی

اگر به هر دلیل آبگیری ماشین ظرفشویی به درستی انجام نشود، مواد شوینده و کثیفی ها از روی ظروف تمیز نخواهد شد. شیر برقی قطعه بسیار مهمی است که قطع و وصل جریان آب به داخل مخزن را برعهده دارد. یکی از دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می تواند اشکال در شیر برقی باشد.

11- اشکال در برد الکتریکی

به همان اندازه که مغز در بدن انسان نقش مهمی ایفا می کند، برد الکتریکی در ماشین ظرفشویی اهمیت دارد. برد تمام فرمان ها را برای شستشوی ظروف به قطعات داخل دستگاه ارسال می کند. بدترین دلیل برای تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می تواند خرابی برد باشد. چون عیب یابی این قطعه نیاز به تخصص بالایی دارد و نسبت به سایر قطعات دستگاه گران تر است.

12- شکستگی پروانه های همزن

برای چرخیدن بازوهای آبپارش همزن نقش مهمی دارد که روی آن چندین پروانه قرار گرفته است. این پروانه ها به دلایل مختلف از جمله برخورد ضربه و نداشتن کیفیت ممکن است دچار ترک و شکستگی شود. به همین دلیل بازوهای آبپاش نمی توانند آب را روی تمام ظروف در جهات مختلف بپاشند. با تعویض این قطعه می توان مشکل را حل کرد.

13- اشکال در پمپ تخلیه

یکی دیگر از دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی اشکال در پمپ تخلیه است. اگر علاوه بر تمیز نشستن، از دستگاه صدای وزوز به گوش میرسد باید این قطعه بررسی شود.

راه های جلوگیری از تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

برای اینکه مشکل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی و کثیفی بودن آن را حل کنید، کافیست چند نکته مهم زیر را مد نظر قرار دهید:

  • از مواد شوینده استاندارد استفاده کنید.
  • حتما از نمک مخصوص و استاندارد برای کاهش درجه سختی آب استفاده کنید
  • به صورت دوره ای نسبت به جرم گیری ماشین ظرفشویی و قطعات داخلی آن اقدام کنید
  • فیلتر تخلیه را بعد از چند مرتبه استفاده از ماشین ظرفشویی حتما شستشو دهید
  • جاپودری را همیشه باید تمیز کنید و از تشکیل لایه های رسوب و جرم در آن جلوگیری کنید

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی کیفیت بالایی دارد و به دلایل مختلفی ممکن است شستشوی ظروف را درست انجام ندهد. برخی از دلایل تمیز نشستن ماشین ظرفشویی ال جی عبارتند از:

  • گرفتگی فیلتر تخلیه
  • خرابی بازوهای آبپاش و مسدود شدن منافذ آن
  • اشکال در شیر برقی
  • خرابی پمپ تخلیه
  • اشکال در برد الکتریکی
  • خرابی المنت و ترموستات
  • استفاده از مواد شوینده غیراستاندارد
  • بالا بودن درجه سختی آب

برای رفع هر یک از این اشکالات در صورت نداشتن تخصص می توانید با ما در نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ

اگر به دنبال علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی سامسونگ هستید، ابتدا مواد شوینده را بررسی کنید و از استاندارد بودن آنها مطمئن شوید. علاوه براین، درجه سختی آب را اندازه گیری نموده و از نمک های مناسب استفاده کنید. از دیگر دلایل می توان به گرفتگی فیلتر تخلیه، کثیفی جاپودری، اشکال در برد الکتریکی، خرابی بازوهای آبپاش و خرابی المنت و ترموستات اشاره کرد.
برای رفع این مشکل می توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ تماس بگیرید.

رفع علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی در محل

برای حل هر یک از مواردی که در طول متن به آن اشاره شد می توانید از خدمات تیم تعمیر لوازم خانگی کالا تعمیر استفاده کنید. این خدمات با قطعات اصلی در محل و منزل توسط تعمیرکار باتجربه با تضمین کیفیت و گارانتی ارائه می شود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *