تعمیر برد جاروبرقی

تعمیر برد جاروبرقی از چند نظر اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن نگاه کاملا تخصصی داشت. از مهم ترین دلایل برای تعمیر این قطعه می توان به گران بودن قطعه و جلوگیری از تعویض آن و همچنین نقش بسیار مهم آن در کنترل وظایف و فعالیت ها در دستگاه اشاره نمود. در ادامه تیم کالا تعمیر نکات مهمی را برای تست و عیب یابی برد جاروبرقی بیان خواهد کرد.

نکات مهم در تعمیر برد جاروبرقی

مساله بسیار مهمی که در تعمیر برد وجود دارد این است که طراحی برد با توجه به برند دستگاه تغییر می کند. بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی نوعی رقابت چشمگیر را برای طراحی و تولید برد با کیفیت با قابلیت های بالا دارند. در نتیجه با خراب شدن این قطعه باید دانش و تخصص و آشنایی کامل در حوزه تعمیر جاروبرقی و انواع برد داشته باشید.

تعمیر برد الکتریکی جاروبرقیگام های اصلی در عیب یابی برد جاروبرقی

برد الکتریکی که در بسیاری از لوازم خانگی نسل جدید از آن استفاده میشود، همان مغز دستگاه می باشد که می تواند تمام وظایف را کنترل کند و همچنین دستور اجرای برخی از فرامین را صادر نماید. به همین خاطر باید عیب یابی و تست آن جدی گرفته شود. البته خطاهای زیادی در جاروبرقی ممکن است بروز کند که ریشه و دلیل اصلی آنها به معنای خرابی برد الکتریکی نمی باشند. در نتیجه باید بدانید که کدام نشانه ها را در عملکرد دستگاه باید در نظر بگیریم تا پی به خرابی برد جاروبرقی ببریم.

یکی از اصلی ترین نشانه ها که در عیب یابی برد جاروبرقی بسیار مهم می باشد، روشن نشدن و یا خاموش شدن های ناگهانی دستگاه است. در برخی از مواقع نیز ممکن است در زمان استفاده از کلیدهای جاروبرقی نوعی جرقه در دستگاه مشاهده شود که نشان دهنده خرابی و عیب در برد آن می باشد. علاوه براین، در جاروبرقی هایی که امکان تنظیم سرعت وجود دارند، اگر این عمل به خوبی انجام نشود یکی از نشانه هایی می باشد که تعمیر برد جاروبرقی را ضروری می کند.

عیب یابی برد جاروبرقیتعمیر و تست برد جاروبرقی

با توجه به اینکه چه نشانه هایی در جاروبرقی وجود دارد که وجود خرابی را در برد آن نشان می دهد باید کارهای خاصی را در تعمیر آن انجام داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، ممکن است تنظیم کننده سرعت جاروبرقی درست کار نکند و در این شرایط باید تعمیر و تست برد جاروبرقی را انجام دهید. برای این منظور لازم است پتانسیومتر روی برد را بررسی کنید. علاوه براین، ممکن است مقاومت های محدود کننده جریان و ولتاژ ورودی دچار عیب شده باشند و نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهند داشت.

کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش جاروبرقی اکر بخاطر گرفتگی و مسدود شدن مسیر جریان هوا و پر نشدن کیسه آن نباشد، می تواند نشانه ای از خرابی برد باشد. از آنجا که پتانسیومتر یکی از قعطاتی می باشد که در بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی نقش دارد، در نتیجه با رخ دادن خرابی در آن مکش دستگاه با کاهش زیادی مواجه میشود. با تعمیر و تعویض پتانسیومتر می توان این مشکل را رفع نمود

جرقه زدن کلیدهای جاروبرقی

ممکن است تا بحال با این مساله برخورد کرده باشید که با کلید زدن نوعی جرقه در جاروبرقی به وجود می آید. این جرقه ها نشان دهنده خرابی در خازن های پارازیت گیر موجود روی برد الکتریکی می باشند. بهتر است با رخ دادن این مشکل خازن های پارازیت گیر که در مجموع 3 عدد می باشند تعویض شوند.

بالا بودن ولتاژ ورودی به برد

ولتاژ ورودی به برد الکتریکی باید کنترل شود تا به آن آسیب وارد نشود و این کار بر عهده ی مقاومت های ثابت روی برد می باشد. در نتیجه با مواجه شدن با این مشکل تعویض مقاومت های ثابت را برای تعمیر برد باید انجام دهید.

تست برد جاروبرقیتعمیر برد جاروبرقی سامسونگ

همان طور که قبلا اشاره شد، برد طراحی شده و به کار رفته در لوازم خانگی هر یک از برندها مختص همان برند می باشد. به همین خاطر باید برای تعمیر برد جاروبرقی سامسونگ تنها به نمایندگی های مجاز آنها مراجعه نمود. علاوه براین، باید به این مساله نیز توجه داشته باشید که برد مغز دستگاه می باشد و تعمیر آن بسیار حساس است و نیاز به دقت بالایی دارد. برای ین منظور می توانید به نمایندگی های مجاز تعمیر جاروبرقی سامسونگ مراجعه نمایید.

تعمیر برد جاروبرقی پارس خزر

از آنجا که در بین برندهای داخلی تولید کننده لوازم خانگی، پاس خزر از گذشته تا امروز بسیار موفق عمل کرده است، به همین خاطر طرفداران زیادی دارد. در طراحی برد لوازم خانگی جاروبرقی نیز ویژگی هایی در نظر گرفته شده است که برد را کاملا منحصر به فرد می کند. برای جلوگیری از هزینه زیاد تعویض برد، در صورت مواجه شدن با عیب و خطا در دستگاه بهتر است برد تعمیر شود. قطعا هزینه تعمیر قطعات خیلی کمتر از تعویض آنها خواهد بود.

رفع عیب برد جاروبرقیتعمیر برد جاروبرقی ال جی

لوازم خانگی ال جی همیشه در حال تغییر می باشند و تنوع بسیار بالایی در بین نسل های مختلف آنها دیده میشود. یکی از دلایل تنوع در این وسایل، پیشرفت طراحی داخلی آنها می باشد و باعث میشود هر روز به قابلیت های دستگاه افزوده و عملکرد آنها افزایش پیدا کند. تعمیر برد ال جی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نیاز به دانش کاملا بروز دارد و نباید بدون تخصص نسبت به آن اقدامی انجام داد.

تعمیر برد جاروبرقی زیمنس

لوازم خانگی زیمنس نیز مانند سایر برندها طراحی خاصی را برای برد جاروبرقی های خود در نظر گرفته اشت در نتیجه تعمیر آنها نیاز به مهارت و آشنایی کافی با نوع طراحی و ویژگی های هر یک از قطعات روی برد دارد. هزینه بسیار زیاد بردهای الکتریکی و نقش مهم آنها در نحوه کار کردن جاروبرقی در نهایت باعث میشود تا عیب یابی و تست برد جاروبرقی را تنها به افراد حرفه ای بسپاریم.

تعمیر برد جاروبرقی و علائمی که نشان دهنده خرابی در این بخش از دستگاه می باشند در این مطالب اشاره شد. علاوه بر نحوه تعمیر دلایل مهم بودن و حساسیت های موجود در تعمیر این قطعات نیز بیان شد و به عنوان یک نتیجه گیری کلی می توان گفت که تعمیر برد را باید به افراد متخصص بسپاریم. کالاتعمیر به عنوان یکی از قدیمی ترین نمایندگی های مجاز تعمیر لوازم خانگی با برندهای مختلف با بیش از 50 سال سابقه می تواند گزینه ای مناسب برای این منظور باشد. ارائه خدماتی مانند تعمیر کولر گازی، تلویزیون، جاروبرقی، تعمیر مایکروویو و غیره در منزل از جمله سرویس های ارائه شده توسط این تیم می باشد. برای برقراری ارتباط با تیم کالا تعمیر می توانید از راه های ارتباطی ذکر شده در پایین صفحه استفاده نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *